Niezła pozycja zespołu z Politechniki Wrocławskiej na zawodach w Niemczech
Dobre, dziewiąte miejsce zajęli studenci Politechniki Wrocławskiej podczas międzynarodowych zawodów Formula Student rozgrywanych tym razem na torze Hockenheimring w Niemczech. Przed nimi w tym sezonie jeszcze starty na Węgrzech oraz w Czechach.
04.08.2015 | aktual.: 15.08.2015 07:01
Studenci Politechniki Wrocławskiej z PWR Racing Team wraz ze swoim bolidem spalinowym RT-05 zajęli podczas kolejnych zawodów w ramach turnieju Formula Student niezłe, dziewiąte miejsce. Na starcie wyścigów odbywających się tym razem na Hockenheimring stanęło łącznie 110 zespołów z całego świata, z czego 71 w klasie bolidów spalinowych.
Formula Student to międzynarodowe zawody, w których biorą udział studenci oraz zbudowane przez nich samodzielnie bolidy. Sezon składa się z kilku wyścigów w różnych krajach świata, a każdy z takich wyścigów podzielony jest na szereg konkurencji, mających na celu sprawdzić możliwości pojazdów w różnych aspektach.
Podczas zawodów na Hockenheimring, ekipa PWR Racing Team najlepszy wynik osiągnęła w teście przyspieszenia – ich bolid dystans 75 metrów przejechał w czasie 4,113 sek., zajmując ex aequo z pojazdem ekipy z niemieckiego Karlsruhe piąte miejsce. Dziewiąte miejsce przypadło studentom z Politechniki Wrocławskiej w jednej z najtrudniejszych konkurencji – Endurance, czyli wyścigu wytrzymałościowym na 22 kilometry.
Po zsumowaniu wyników wszystkich konkurencji podczas niemieckich zawodów w cyklu Formula Student, studenci z PWr. zajęli dziewiąte miejsce. Na 24. miejscu uplasował się zespół z Politechniki Poznańskiej. Dla młodych konstruktorów z Wrocławia to kolejna 9. pozycja w zawodach tegorocznego FS – wcześniej zdobyli podczas wyścigów w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Na Hockenheimring triumfowała ekipa Globar Formula Racing z amerykańskiego Oregon State University.
Przed PWR Racing Team jeszcze dwa starty – podczas zawodów w Czechach i na Węgrzech. Na te zawody ekipa szykuje jednak nowy bolid.
- Będzie to model RT-06. Będzie ważył 180 kg, co oznacza że będzie lżejszy od używanego teraz RT-05 o 35 kg. Jego struktura nośna zostanie wykonana z włókna węglowego z rdzeniem z aluminiowego „plastra miodu” oraz pianki. Bez zmian w porównaniu z RT-05 pozostanie silnik – 4-cylindrowy Honda CBR600RR – mówią młodzi konstruktorzy z Politechniki Wrocławskiej.