Niewolnicy telewizorów i sklepowych koszyków
Jak wynika z najnowszego sondażu IQS & Quant Group oglądanie telewizji (75%), przebywanie razem z rodziną (74%) i robienie zakupów (70%) to najpopularniejsze sposoby spędzania przez Polaków wolnego czasu, jak podaje "Rzeczpospolita" sondaż został wykonany w ramach raportu ING "Porozmawiajmy o życiu".
29.06.2009 | aktual.: 29.06.2009 19:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zakupy jako sposób na spędzanie wolnego czasu to domena kobiet. Aż 81% pań preferuje właśnie tę rozrywkę. Z kolei chodzenie po sklepach stanowi rozrywkę tylko dla 48% mężczyzn.Dokładnie ten sam odsetek mężczyzn dba w wolnej chwili o wygląd, gdy wśród przedstawicielek płci pięknej odsetek sięga 75%. 57% kobiet i 29% mężczyzn w wolnym czasie czyta kolorowe czasopisma.
Niemal 60% młodych Polaków (20-29 lat) i tylko 33% ich rówieśniczek oddaje się w wolnych chwilach zajęciom sportowym. Jednak kobiety są bardziej wytrwałe w swoich ćwiczeniach. Po ukończeniu 30 roku życia tylko nieznaczna część kobiet rezygnuje z ćwiczeń, podczas gdy u mężczyzn odsetek spada do 33%.
Sondaż przeprowadzono w maju na 1000-osobowej grupie Polaków w wieku 20-55 lat.