Nieoczekiwana "promocja" w japońskim iTunes
Nie wiadomo na razie, jakie straty poniosły koncerny fonograficzne i sklep internetowy iTunes w Japonii. Przez błąd w serwisie, albumy popularnych wykonawców sprzedawane były za 1/30 swej wartości.
Melomani z kraju kwitnącej wiśni, mogli w zeszłym tygodniu nabywać swoje ulubione albumy w sklepie internetowym iTunes, za ułamek ich wartości. Fakt ten, jak się okazało, niebył zamierzony przez właścicieli serwisu muzycznego, a ceny nie były promocyjne. Wszystkiemu winien jest błąd w serwisie spowodowany najprawdopodobniej przeciążeniem serwerów.
25.08.2005 10:17
Klienci, którzy w zeszły czwartek zamówili albumy z wytwórni Toshiba EMI Ltd. ( między innymi bardzo popularnej w Japonii rockowej grupy RC Succession i wokalisty Saori Youki'ego ) otrzymywali wiadomość, że z ich kont pobrano jedynie 50 jenów. Informacja ta została później potwierdzana w bilingach kart kredytowych. Normalna cena albumu wynosi 1500 jenów. Firma Apple, właściciel serwisu, nie skomentowała jak na razie zaistniałej sytuacji.
iTunes został otwarty dla Japończyków 4 sierpnia tego roku ( pisaliśmy o tym w artykule: iTunes w Japonii - http://www.pcworld.pl/news/81685.html ) i już w przeciągu pierwszego weekendu odnotował sprzedaż 1 mln utworów ( Milion utworów w 4 dni! - http://www.pcworld.pl/news/81780.html ).