Naukowcy wreszcie wiedzą, co lepsze - zakupy czy porno
Atrakcyjne promocje i upusty wywołują u potencjalnych klientów podobne podniecenie, jakie towarzyszy oglądaniu filmów pornograficznych - donosi The Daily Telegraph.
Naukowcy z Uniwersytetu Westminsterskiego badali ruchy gałek ocznych i reakcje emocjonalne 50 badanych, którzy oglądali różne promocje i oferty. Następnie wyniki uporządkowali w dziesięciostopniowej skali, co pozwoliło porównać je z innymi doznaniami.
Przy wyniku 10 stopień emocji i podniecenia jest u człowieka tak wysoki, że może być nawet niebezpieczny dla życia. Za to wyniki pomiędzy pięć a siedem towarzyszą ludziom oglądającym m.in. filmy pornograficzne.
Równie wysoki wyniki zanotowano przy promocji pasty Marmite, do której za darmo dorzucano audiobook z popularnym wśród dzieci bohaterem Koszmarnym Karolkiem. Na widok tej promocji, badani osiągali poziom podniecenia wynoszący aż 5.8 w dziesięciostopniowej skali.
Podobne podniecenie wywoływały m.in. promocja mleka i darmowy gadżet z filmowej serii Wallace & Gromit dodawany do chleba.
Badania nie są jeszcze ukończone, ale według wstępnych ustaleń, podniecenie wzbudzone u potencjalnych kupców sprzyjało zakupowi danego produktu.