Na czym oszczędzamy w czasie kryzysu?
W czasie kryzysu najmniej będziemy oszczędzać na używkach, najbardziej na odzieży i energii - pisze "Puls Biznesu" powołując się na badania firmy Nielsen. Przebadała ona 28 tysięcy konsumentów z 48 krajów świata, w tym z Polski.
Nielsen sprawdził między innymi, jakie działania zamierzają podjąć konsumenci w czasach spowolnienia gospodarczego. Okazuje się, że najbardziej zamierzają oszczędzać na zakupie nowych ubrań - odpowiedziało tak 49% respondentów. Taki sam odsetek zamierza ograniczyć zużycie gazu i elektryczności.
Duży spadek sprzedaży z powodu oszczędności czynionych przez konsumentów może dotknąć też operatorów kin, producentów sprzętu elektronicznego i AGD, biur podróży, a także operatorów telefonicznych.
Co ciekawe - pisze "Puls Biznesu" - najmniejsze oszczędności ankietowani planują robić w przypadku zakupu alkoholu - 16% i papierosów - 12%.