MTV z gwiazdami propaguje bezpieczny seks
MTV rozpoczyna kampanię społeczną 'Bezpieczna jazda z MTV'. W kampanii wzięli udział m.in. Michał Koterski i Agnieszka Włodarczyk.
19.07.2006 07:11
Wielu młodych ludzi wstydzi się kupować prezerwatywy lub ignoruje problem braku zabezpieczenia się. Często nie zdają sobie sprawy z tego, że może im coś grozić. Stacja MTV, od lat toczy walkę z rozprzestrzenianiem się HIV i AIDS wśród młodych ludzi, zdecydowała się na nową kampanię, pod hasłem „Bezpieczna jazda z MTV” - tak powód rozpoczęcia kampanii uzasadnia Dominika Płaza, Specjalista ds. PR MTV Polska.
Akcja potrwa do końca lata, a swoim zasięgiem obejmie antenę, stronę internetową MTV, a także działania bezpośrednie, skierowane do młodych ludzi. Od czwartku, 20. lipca rozpocznie się emisja krótkich filmów, promujących używanie prezerwatyw. Termin kampanii został wybrany celowo, ponieważ lato to okres sprzyjający wyjazdom, nawiązywaniu nowych kontaktów, wakacyjnym miłościom i pierwszym doświadczeniom seksualnym.
W kampanii wzięli udział muzycy i aktorzy, którzy wraz z prezenterami MTV wystąpili przed kamerą. Zaproszone gwiazdy, to młodzi artyści, bardzo popularni wśród widzów MTV. W pięciu krótkich rozmowach poruszyli tematy wstydu, faktów i mitów na temat używania prezerwatyw oraz roli rodziców dorastającej młodzieży.
Artyści, którzy wystąpili w filmach to: Karolina Borkowska, Aleksandra Kisio, Michał Koterski, Bartek Królik, Kuba Tolak i Agnieszka Włodarczyk. Towarzyszyli im prezenterzy MTV: Kasia Burzyńska, Monika Krysiak, Wojtek Łozowski, Michał Piróg oraz duet WSZ i CNE.
„Wzięłam udział w tej kampanii, ponieważ myślę, że jest bardzo potrzebna. Wielu młodych ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że jedna noc może przesądzić o ich zdrowiu, a wręcz całym życiu. Powinni wiedzieć, ze dzięki użyciu prezerwatywy mogą się przed tym uchronić.” – mówi Agnieszka Włodarczyk.
Stacja powierzyła nakręcenie filmów reżyserom-dokumentalistom - Lechowi Molskiemu oraz Krystianowi Matyskowi, ponieważ spoty miały być prawdziwe i przekazywać autentyczne wypowiedzi oraz emocje.
Od 20 lipca do końca wakacji zostanie wyemitowanych 360 spotów. Ponadto, MTV rozda 140 tysięcy prezerwatyw MTV, które na potrzeby kampanii wyprodukowała firma Unimil. Hostessy MTV odwiedzą letnie kurorty oraz inne miejsca skupisk młodzieży, gdzie będą wręczać młodym ludziom prezerwatywy.