PolskaMożna nie zdać z "zachowania"

Można nie zdać z "zachowania"

Przywrócenie szkołom funkcji wychowawczej
będzie jednym z ważniejszych zadań Ministerstwa Edukacji i Nauki -
zapowiedział w Warszawie wiceminister Jarosław
Zieliński. Resort planuje m.in. podniesienie rangi ocen z
zachowania w szkołach oraz utworzenie Narodowego Instytutu
Wychowania.

14.02.2006 | aktual.: 14.02.2006 13:20

Od następnego roku szkolnego oceny z zachowania będą miały takie samo znaczenie jak oceny z innych przedmiotów i będą decydowały o promocji do następnej klasy - oznajmił Zieliński. Zastrzegł jednak, że najpierw należy wypracować kryteria tej oceny.

W dziedzinie oświaty ministerstwo planuje również obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego do 6. roku życia. Jeśli uda się objąć dzieci pięcioletnie obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym w roku szkolnym 2007/2008 już rok później, czyli w roku 2008/2009 wprowadzimy obowiązek szkolny od 6. roku życia - zapowiedział Zieliński.

Przypomniał, że nie oznacza to wydłużenia całkowitego czasu obowiązku szkolnego. To będzie przesunięcie systemu "rok w dół" maturę będą więc zdawali osiemnastolatkowie - podkreślił wiceminister.

Resort stopniowo będzie wprowadzał też naukę języka angielskiego już w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Jak poinformował Zieliński, MEiN przeznaczył dodatkowo 23 mln zł dla szkół, które w następnym roku zatrudnią wykwalifikowanych nauczycieli języka angielskiego.

Kontynuowane są też prace nad obniżeniem cen podręczników szkolnych. Proces ten został rozłożony na etapy. W pierwszym etapie jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego 2006/2007 ceny mogą spaść o ok. 25% - oznajmił wiceminister.

Jak zapowiedział wiceminister edukacji i nauki Stefan Jurga opracowywane są "standardy nauczania" na 118 kierunkach studiów zatwierdzonych przez MEiN. Resort planuje także włączyć do systemu szkolnictwa wyższego kolegia nauczycielskie. Mogą być włączone do innych uczelni, lub przekształcane w samodzielne instytucje- powiedział.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)