Ministerstwo środowiska nie wyemituje spotu z powodu gender
• Ministerstwo środowiska wycofało spoty z udziałem Macieja Nowaka, homoseksualnego krytyka kulinarnego
• - W tych materiałach występowały osoby, które wyraźnie promowały ideologię gender - tłumaczył Radiu Maryja minister środowiska Jan Szyszko
• Decyzję podjęto po przeprowadzonym w ministerstwie audycie - poinformowało radio
23.01.2016 | aktual.: 23.01.2016 11:48
W spotach Maciej Nowak, homoseksualny krytyk kulinarny oraz znany restaurator Wojciech Modest Amaro tłumaczą małemu chłopcu, jak segregować śmieci. "Pojawia się pytanie, dlaczego nie ma w spocie kobiety, która grałaby rolę matki? Zdaniem ekspertów, w tym przypadku mamy do czynienia z „miękkim” promowaniem ideologii gender" - informuje Radio Maryja, które przytacza też wypowiedź Jana Szyszko, ministra środowiska.
Maciej Nowak skomentował sprawę na facebooku.
Łoł, skupiła się na mnie uwaga rządu. Jestem zaszczycony.
Posted by Maciej Nowak on 22 stycznia 2016
– Dotarliśmy do materiałów informacyjnych i promocyjnych, za które płacił resort. W tych materiałach m.in. występowały osoby, które wyraźnie promowały ideologię gender. Ta ideologia oczywiście została zdjęta z materiałów promocyjnych. My pieniędzy na taką działalność płacić nie będziemy. Resort środowiska to resort, który jest nastawiony bardzo mocno na obronę polskiej tożsamości, polskich interesów, na obronę tego, co w Polsce jest najważniejsze, a więc na obronę rodziny, na obronę naszej tożsamości kulturowej związanej z dziedzictwem chrześcijańskim – zaznaczył Szyszko, dodając, że emisja spotu została wstrzymana.
Spoty telewizyjne z udziałem restauratora i krytyka kulinarnego miały promować segregowanie domowych odpadów. Z danych, do których dotarł „Nasz Dziennik”, na emisję tego typu spotów w latach 2014-15 wydano pond 4 mln zł.