Miliard i więcej z reklamy w 2006 r.
Telewizja Polska planuje pobić ubiegłoroczny rekord przychodów z reklam. Ceny wzrosną o 10 proc.
24.04.2006 07:08
W 2005 roku po raz pierwszy w historii dochód przekroczył próg 1 mld zł. Było to możliwe dzięki podwyżkom cen reklam średnio o 10 proc..
Pobicie rekordu władze TVP chcą uzyskać dzięki kolejnej podwyżce cen. Reklama w TVP jest w tej chwili najdroższa na rynku. „Cena reklamy w TVP przewyższa o 35–40% stawki w Polsacie i o 20% w TVN” - mówi Zbigniew Badziak, dyrektora biura reklamy TVP.
„Pobicie rekordu nie będzie proste. Dobre wyniki zależą od oglądalności, zwłaszcza publicznej Jedynki, a ta, według danych OBOP, spadła z 25% do 24% - podkreśla Piotr Gaweł, kandydat na nowego prezesa.
Przychody z reklam w ubiegłym roku wzrosły o kwotę 205,4 mln zł. Zwiększyły się również przychody ze sponsoringu (wzrost o 64,8%) oraz z projektów multimedialnych (33,9%). To, a także wprowadzenie innowacyjnych form reklamowych, złożyły się na dochód z reklam w wysokości miliarda złotych.
„Kompresja ekranu, czyli emisja spotu w „ramce” zastępującej zapowiedź reklamy, wzbogaconej o harmonizujące z jej zawartością elementy programu. Road blocking i vertical, czyli rozkład emisji wzdłuż lub w poprzek anten. Road blocking to emitowanie tej samej reklamy w kolejnych, następujących po sobie blokach, zaś vertical - emitowanie tej samej reklamy na różnych antenach o tej samej godzinie. Ekskluzywny blok reklamowy z zapowiedzią – emisja bloku z jedną reklamą ze specjalną zapowiedzią rozdzielającą program i blok reklamowy” – szczegółowo opisuje nowe formy reklamy w TVP Zbigniew Badziak.
„Gdyby nie reklama, bylibyśmy w stanie utrzymać jedynie regionalną Trójkę. Przychody z abonamentu to zaledwie 26% wszystkich przychodów TVP” – podaje Piotr Gaweł.