Międzynarodowy sukces polskich agencji PR

Dwie polskie agencje public relations zdobyły prestiżowe nagrody SABRE Awards w międzynarodowym konkursie na najlepsze kampanie PR. Partner of Promotion zdobyła główną nagrodę w kategorii tematycznej "Zarządzanie kryzysowe", zaś Sigma International (Poland) w kategorii geograficznej "Europa Środkowa i Wschodnia".

08.06.2005 08:26

Organizatorem konkursu była The Holmes Group (http://www.holmesreport.com), działająca od 15 lat nowojorska firma badawczo-konsultingowa zajmująca się rynkiem usług public relations i innych dziedzin komunikacji. Firma ta wydaje cenione raporty o stanie branży, "białe księgi", analizy sytuacji na poszczególnych rynkach i biuletyny.

Konkurs SABRE Awards, który od lat jest największym konkursem PR w USA, został po raz pierwszy rozszerzony na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Ocenie międzynarodowego jury, w którym zasiadali najwybitniejsi specjaliści PR z USA i Europy, podlegały kampanie PR przeprowadzone w 2004 r.

Nagrody przyznano za kampanie mieszczące się w 34 kategoriach tematycznych, takich jak działalność sponsoringowa, PR konsumencki, PR korporacyjny, kampanie edukacyjne, PR dla sektora farmaceutycznego, czy zarządzanie kryzysowe, oraz za najlepsze kampanie w 10 regionach, takich jak W.Brytania, Francja, Włochy, Beneluks, kraje nordyckie, Europa Środkowa i Wschodnia, czy Bliski Wschód i Afryka. Ponadto przyznano tytuły agencji roku w różnych kategoriach.

Wręczenie nagród odbyło się na specjalnej uroczystości w Paryżu, która zgromadziła ok. pięciuset najwybitniejszych światowych specjalistów i przedstawicieli czołowych agencji PR.

W kategorii tematycznej "Zarządzanie Kryzysowe" główną nagrodę jury przyznało polskiej agencji Partner of Promotion za kampanię dla Inteligo Financial Services "From Hell of Crisis to Stars of Leadership". W lutym specjaliści banku dostrzegli próby wejść na konta klientów Inteligo. Zespół Inteligo natychmiast poprosił Agencję o współpracę. Partner of Promotion przygotowała strategię komunikacji i opracowała kluczowe przekazy. Media sieciowe podchwyciły temat, nie zauważając różnicy pomiędzy technologicznym atakiem hacker'ów a próbą wyłudzenia kodów dostępu do rachunków. Pokazanie tej różnicy było pierwszym zadaniem dla Agencji. Drugi cel polegał na przekonaniu klientów o pełnym bezpieczeństwie ich kont. Dodatkowo Agencja wykorzystała akcję do wyedukowania klientów i wzmocnienia ich poczucia bezpieczeństwa.

W kategorii geograficznej "Europa Środkowa i Wschodnia" jury przyznało główną nagrodę polskiej agencji Sigma International (Poland) za zrealizowanie działań komunikacyjnych wspierających proces prywatyzacji Banku PKO BP. W ramach tych działań, agencja opracowała koncepcję całokształtu działań komunikacyjnych i doradzała Bankowi w ich realizacji. Działania agencji obejmowały zlecenie badań i analiz opinii publicznej, opracowywanie i dystrybucję materiałów informacyjnych, utrzymywanie kontaktów z mediami, współpracę z agencjami reklamowymi oraz wsparcie dla relacji z inwestorami. Efektem wspólnych działań agencji i Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP oraz współpracujących agencji reklamowych było bezprecedensowe zainteresowanie opinii publicznej tym procesem oraz największa w historii liczba inwestorów indywidualnych, którzy zapisali się na akcje przedsiębiorstwa państwowego. Zmieniło się także nastawienie części opinii publicznej do procesów prywatyzacyjnych.

Lista nagrodzonych jest dostępna w Internecie pod adresem:holmesreport.co.uk/about/sabreeuro_info.cfm

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)