Microsoft i Ask wywierają presję na Google
Microsoft dołączył do Ask.com i zaoferował internautom sposób na
anonimowe korzystanie z wyszukiwarek. Obie firmy wezwały branżę
zajmująca się wyszukiwarkami i reklamą internetową do stworzenia
wspólnego zbioru praktyk służących ochronie prywatności
użytkowników.
24.07.2007 08:00
Koncern z Redmond zapowiedział, że do końca roku umożliwi użytkownikom anonimowe wyszukiwanie na stronach Microsoft Windows Live Web. Firma zamierza także wprowadzić nową politykę zachowywania danych, zgodnie z którą po 18 miesiącach wszystkie dane mogące służyć do zidentyfikowania osoby wyszukującej będą kasowane.
Podobne kroki w ubiegłym tygodniu podjęła wyszukiwarka Ask.com, która ogłosiła wprowadzenie usługi Ask Eraser. Dzięki niej użytkownicy będą mogli całkowicie anonimowe wyszukiwać w sieci.
Z kolei Google zapowiedział ostatnio, że pliki cookie (ciasteczka) od firmy będą tracić ważność po dwóch latach. Wcześniej okres trwałości tych ciasteczek Google miało ustalony na 2038 rok. Zapowiedzi Microsoftu i Ask.com wywierają tymczasem presję na Google w przypadku anonimowego wyszukiwania, gdyż jak dotąd lider na rynku wyszukiwarek nic o swoich ewentualnych planach w tym zakresie nie wspominał.
Microsoft i Ask we wspólnym oświadczeniu zaapelowały do innych firm z branży o stworzenie standardów, które ustalą jakie dane internautów będą mogły być zachowane, co się z nimi będzie działo i jak zostaną wykorzystane w przypadku reklamy online.