PolskaMiasto płaci za usuwanie usterek na stadionie - jest ich... kilkaset

Miasto płaci za usuwanie usterek na stadionie - jest ich... kilkaset

Miasto płaci za usuwanie usterek na stadionie - jest ich... kilkaset
Źródło zdjęć: © PAP | Krzysztof Bajkowski
08.08.2014 10:17, aktualizacja: 08.08.2014 10:31

Chociaż stadion przy ul. Bułgarskiej oddano do użytku niecałe cztery lata temu, wykryto już na nim kilkaset usterek, które właśnie są usuwane. Koszty przekroczyły milion złotych.

Koszt budowy poznańskiego stadionu wyniósł ponad 750 mln zł. Kiedy operatorem obiektu zostało konsorcjum KKS Lech Poznań i Marcelin Management, wydawało się, że przynajmniej na najbliższe lata miasto nie będzie już nic dopłacać do jego funkcjonowania. Niestety, jesienią 2013 r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wykazał całą masę najróżniejszych usterek w budowie stadionu. Wykryto m.in. uszkodzone ściany, słupy, belki podtrzymujące stropy, zawilgocenia, a nawet brak instalacji odgromowej. Usterek było tak wiele, że nadzór budowlany dał czas na ich usunięcie aż do sierpnia 2015 r. Zgodnie z umową podpisaną z operatorem za tego typu remonty odpowiada właściciel obiektu, czyli miasto.

- Usterki powinny zostać usunięte w ramach reklamacji, ale jak wiadomo, wykonawca prac, czyli Hydrobudowa zbankrutowała – wyjaśnia w rozmowie z WP.PL Joanna Janowicz, rzecznik Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji.

Miasto postanowiło nie zwlekać z usuwaniem usterek do ostatniej chwili i od kilku miesięcy trwa usuwanie uszkodzeń związanych z konstrukcją stadionu - naprawa pęknięć słupów oraz belek, wzmocnienie ścian podaudytoryjnych w miejscu oparcia belek itp.

- Stan zaawansowania tych prac określamy na ten moment na 70 proc. – wyjaśnia Joanna Janowicz.

Trwa też naprawa dylatacji na audytoriach i promenadach, usuwanie przecieków do pomieszczeń. Te prace są już na ukończeniu podobnie jak te związane z naprawą pęknięć ścian, usuwaniem zacieków, malowaniem pomieszczeń, wymiana płyt sufitowych itd. Całość tych prac ma się zakończyć do końca listopada.

- Wartość prac budowlanych wynosi ponad 1,12 mln zł – wyjaśnia rzecznik prasowy POSiR.

To jednak nie są wszystkie usterki, które trzeba usunąć. 29 lipca miasto ogłosiło kolejny przetarg, tym razem na prace sanitarne. Wykaz usterek, które trzeba usunąć, liczy w tym przypadku... 223 pozycje. Chodzi m.in. o usunięcie zacieków na sufitach, nieszczelności różnych instalacji, uszkodzone izolacje, brak oznaczeń przejść przeciwpożarowych, brak kratek wywiewnych itd.

- W kwestii prac sanitarnych nie mogę jeszcze odpowiedzieć, jakie będą ich koszta z uwagi na trwający przetarg – mówi Joanna Janowicz.

Oferty na ten przetarg są przyjmowane do 13 sierpnia.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (19)
Zobacz także