Trwa ładowanie...
08-08-2014 10:17

Miasto płaci za usuwanie usterek na stadionie - jest ich... kilkaset

Chociaż stadion przy ul. Bułgarskiej oddano do użytku niecałe cztery lata temu, wykryto już na nim kilkaset usterek, które właśnie są usuwane. Koszty przekroczyły milion złotych.

Miasto płaci za usuwanie usterek na stadionie - jest ich... kilkasetŹródło: PAP, fot: Krzysztof Bajkowski
d3u6lok
d3u6lok

Koszt budowy poznańskiego stadionu wyniósł ponad 750 mln zł. Kiedy operatorem obiektu zostało konsorcjum KKS Lech Poznań i Marcelin Management, wydawało się, że przynajmniej na najbliższe lata miasto nie będzie już nic dopłacać do jego funkcjonowania. Niestety, jesienią 2013 r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wykazał całą masę najróżniejszych usterek w budowie stadionu. Wykryto m.in. uszkodzone ściany, słupy, belki podtrzymujące stropy, zawilgocenia, a nawet brak instalacji odgromowej. Usterek było tak wiele, że nadzór budowlany dał czas na ich usunięcie aż do sierpnia 2015 r. Zgodnie z umową podpisaną z operatorem za tego typu remonty odpowiada właściciel obiektu, czyli miasto.

- Usterki powinny zostać usunięte w ramach reklamacji, ale jak wiadomo, wykonawca prac, czyli Hydrobudowa zbankrutowała – wyjaśnia w rozmowie z WP.PL Joanna Janowicz, rzecznik Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji.

Miasto postanowiło nie zwlekać z usuwaniem usterek do ostatniej chwili i od kilku miesięcy trwa usuwanie uszkodzeń związanych z konstrukcją stadionu - naprawa pęknięć słupów oraz belek, wzmocnienie ścian podaudytoryjnych w miejscu oparcia belek itp.

- Stan zaawansowania tych prac określamy na ten moment na 70 proc. – wyjaśnia Joanna Janowicz.

d3u6lok

Trwa też naprawa dylatacji na audytoriach i promenadach, usuwanie przecieków do pomieszczeń. Te prace są już na ukończeniu podobnie jak te związane z naprawą pęknięć ścian, usuwaniem zacieków, malowaniem pomieszczeń, wymiana płyt sufitowych itd. Całość tych prac ma się zakończyć do końca listopada.

- Wartość prac budowlanych wynosi ponad 1,12 mln zł – wyjaśnia rzecznik prasowy POSiR.

To jednak nie są wszystkie usterki, które trzeba usunąć. 29 lipca miasto ogłosiło kolejny przetarg, tym razem na prace sanitarne. Wykaz usterek, które trzeba usunąć, liczy w tym przypadku... 223 pozycje. Chodzi m.in. o usunięcie zacieków na sufitach, nieszczelności różnych instalacji, uszkodzone izolacje, brak oznaczeń przejść przeciwpożarowych, brak kratek wywiewnych itd.

- W kwestii prac sanitarnych nie mogę jeszcze odpowiedzieć, jakie będą ich koszta z uwagi na trwający przetarg – mówi Joanna Janowicz.

Oferty na ten przetarg są przyjmowane do 13 sierpnia.

d3u6lok
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3u6lok
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj