Meta blokuje reklamy na Facebooku po interwencji NASK
Po interwencji NASK, właściciel Facebooka - firma Meta - zablokowała na platformie polityczne reklamy, które mogły wpływać na kampanię wyborczą w Polsce. To działania prowadzone w ramach tzw. parasola wyborczego.
Reklamy polityczne zawierające elementy dezinformacji i mogące pochodzić z zagranicznego finansowania zostały usunięte z platformy Facebook przez firmę Meta – poinformowała NASK po swojej interwencji.
Zadziałał "Parasol Wyborczy"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Ogromna mizeria". Była polityczka PiS-u zawiedziona kampanią
NASK ostrzega przed reklamami
"Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK zidentyfikował reklamy polityczne na platformie Facebook, które mogą być finansowane z zagranicy. Materiały wyświetlane były na obszarze Polski. Zaangażowane w kampanię konta reklamowe w ciągu ostatnich 7 dni wydały na materiały polityczne więcej niż jakikolwiek komitet wyborczy" - można przeczytać.
Reklamy miały wspierać jednego z kandydatów i jednocześnie dyskredytować pozostałych. "Realizowane przez konta reklamowe kampanie dotyczyły szczególnie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena. Analiza wskazuje na możliwą prowokację" - podkreśla NASK.
Celem takiej prowokacji - według instytutu - mogło być działanie na szkodę kandydata rzekomo wspieranego przez tego typu reklamy oraz destabilizacja sytuacji przed wyborami prezydenckimi.
"Apelujemy do wszystkich użytkowników internetu o szczególną uważność i zgłaszanie do NASK reklam pojawiających się na portalach społecznościowych, które nie są sygnowane przez komitety wyborcze zarejestrowanych kandydatów" - przypomina NASK.