Media Regionalne uruchamiają 9 nowych portali miejskich
Kilka miesięcy po starcie strony internetowej mmszczecin.pl Media
Regionalne uruchomiają kolejnych dziewięć serwisów MM Moje Miasto.
Portale miejskie ruszają w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie,
Bydgoszczy, Lublinie, Trójmieście, Wrocławiu oraz na Śląsku.
- Bardzo dobre przyjęcie serwisu przez mieszkańców Szczecina i znakomicie rozwijająca się tamtejsza społeczność zachęciły nas do przeniesienia projektu do nowych miast - mówi Mirosław Kowalski, szef projektu MM Moje Miasto w Mediach Regionalnych. - W tworzenie i rozwijanie nowych portali zaangażowane są osoby znane już w sieci oraz w lokalnych środowiskach. Liderem trójmiejskiego serwisu jest Oliwia Piotrowska, dziennikarz obywatelski roku 2006 - dodaje.
Portale są współtworzone przez mieszkańców miast, którzy mogą zostać dziennikarzami obywatelskimi, pisząc artykuły, prowadząc blogi i fotoblogi, komentując wpisy, prezentując nagrania wideo z miejskich zdarzeń i informując o wydarzeniach kulturalnych. MM Moje Miasta posiadają również mapy, na których można zaznaczyć lokalizację ważnego wydarzenia czy inne ciekawe miejsce.
- Przez wykorzystanie funkcjonalności web 2.0 użytkownik przestaje być biernym odbiorcą, a staje się integralną częścią portalu, dzięki czemu strona zaczyna żyć - mówi Artur Gortych, prezes agencji Artegence koordynującej uruchomienie nowych serwisów.
Rozbudowane profile użytkowników pozwalają na zaprezentowanie siebie, poznanie sąsiadów, znajomych, sprawdzenia, kto i na jaką imprezę się wybiera oraz zadeklarowania swojego w niej udziału. Do komunikacji między sobą użytkownicy mogą używać wewnętrznej poczty.
- Pragniemy skupiać wokół serwisów istniejące już społeczności, w tym sąsiedzkie, ale również zachęcamy do powstawania nowych, integrujących społeczność np. wokół miejskich inicjatyw. W ten sposób chcemy przyczynić się do rozwijania społeczeństwa obywatelskiego, zaangażowanego i wpływającego na najbliższą rzeczywistość - uzasadnia Mirosław Kowalski.
Innym elementem internetowego krajobrazu miejskiego MM są wirtualne odpowiedniki faktycznie funkcjonujących w mieście firm handlowych i usługowych. Dzięki temu ich właściciele mogą zainteresować mieszkańców swoją ofertą.
Hasło przewodnie serwisów brzmi "Tym żyje Miasto". Przygotowaniem i wdrożeniem portali zajęła się agencja Artegence, w której projekt nadzoruje Iza Gortych. Natomiast w Mediach Regionalnych przedsięwzięciem kieruje Tomasz Krawczyk.