Media Regionalne uruchamiają 9 nowych portali miejskich


Kilka miesięcy po starcie strony internetowej mmszczecin.pl Media
Regionalne uruchomiają kolejnych dziewięć serwisów MM Moje Miasto.
Portale miejskie ruszają w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie,
Bydgoszczy, Lublinie, Trójmieście, Wrocławiu oraz na Śląsku.

- Bardzo dobre przyjęcie serwisu przez mieszkańców Szczecina i znakomicie rozwijająca się tamtejsza społeczność zachęciły nas do przeniesienia projektu do nowych miast - mówi Mirosław Kowalski, szef projektu MM Moje Miasto w Mediach Regionalnych. - W tworzenie i rozwijanie nowych portali zaangażowane są osoby znane już w sieci oraz w lokalnych środowiskach. Liderem trójmiejskiego serwisu jest Oliwia Piotrowska, dziennikarz obywatelski roku 2006 - dodaje.

Portale są współtworzone przez mieszkańców miast, którzy mogą zostać dziennikarzami obywatelskimi, pisząc artykuły, prowadząc blogi i fotoblogi, komentując wpisy, prezentując nagrania wideo z miejskich zdarzeń i informując o wydarzeniach kulturalnych. MM Moje Miasta posiadają również mapy, na których można zaznaczyć lokalizację ważnego wydarzenia czy inne ciekawe miejsce.

- Przez wykorzystanie funkcjonalności web 2.0 użytkownik przestaje być biernym odbiorcą, a staje się integralną częścią portalu, dzięki czemu strona zaczyna żyć - mówi Artur Gortych, prezes agencji Artegence koordynującej uruchomienie nowych serwisów.

Rozbudowane profile użytkowników pozwalają na zaprezentowanie siebie, poznanie sąsiadów, znajomych, sprawdzenia, kto i na jaką imprezę się wybiera oraz zadeklarowania swojego w niej udziału. Do komunikacji między sobą użytkownicy mogą używać wewnętrznej poczty.

- Pragniemy skupiać wokół serwisów istniejące już społeczności, w tym sąsiedzkie, ale również zachęcamy do powstawania nowych, integrujących społeczność np. wokół miejskich inicjatyw. W ten sposób chcemy przyczynić się do rozwijania społeczeństwa obywatelskiego, zaangażowanego i wpływającego na najbliższą rzeczywistość - uzasadnia Mirosław Kowalski.

Innym elementem internetowego krajobrazu miejskiego MM są wirtualne odpowiedniki faktycznie funkcjonujących w mieście firm handlowych i usługowych. Dzięki temu ich właściciele mogą zainteresować mieszkańców swoją ofertą.

Hasło przewodnie serwisów brzmi "Tym żyje Miasto". Przygotowaniem i wdrożeniem portali zajęła się agencja Artegence, w której projekt nadzoruje Iza Gortych. Natomiast w Mediach Regionalnych przedsięwzięciem kieruje Tomasz Krawczyk.

Źródło artykułu: WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

"Niedopuszczalne". Norwegia wzywa ambasadora Rosji ws. Polski
"Niedopuszczalne". Norwegia wzywa ambasadora Rosji ws. Polski
Chciała sprzedać łóżko. Kobieta straciła 400 tys. złotych
Chciała sprzedać łóżko. Kobieta straciła 400 tys. złotych
Szwecja zdecydowała. Do Polski popłynie wsparcie
Szwecja zdecydowała. Do Polski popłynie wsparcie
Pierwszy taki test rakiety. Demonstracja współpracy USA i Japonii
Pierwszy taki test rakiety. Demonstracja współpracy USA i Japonii
Amerykańscy oficerowie zaskoczyli na manewrach Zapad-2025
Amerykańscy oficerowie zaskoczyli na manewrach Zapad-2025
Dogadali się z Chinami? Trump o porozumieniu ws. "pewnej firmy"
Dogadali się z Chinami? Trump o porozumieniu ws. "pewnej firmy"
Lato wróci do Polski w pełni. Upalnie i bez opadów
Lato wróci do Polski w pełni. Upalnie i bez opadów
Ponad 180 rodzin z Dolnego Śląska chce opuścić swoje domy
Ponad 180 rodzin z Dolnego Śląska chce opuścić swoje domy
"Oszust z Tindera" zatrzymany. Nawet prawnik nie wie dlaczego
"Oszust z Tindera" zatrzymany. Nawet prawnik nie wie dlaczego
Starcie o KRS. Żurek usuwa prezesów sądów mimo sprzeciwu kolegiów
Starcie o KRS. Żurek usuwa prezesów sądów mimo sprzeciwu kolegiów
Sygnał ostrzegawczy dla Trumpa. Nowy sondaż pokazał niezadowolenie grupy wyborców
Sygnał ostrzegawczy dla Trumpa. Nowy sondaż pokazał niezadowolenie grupy wyborców
MSZ zrelacjonuje prezydentowi spotkanie. "Bardzo konkretne"
MSZ zrelacjonuje prezydentowi spotkanie. "Bardzo konkretne"