Trwa ładowanie...
d2us89y
Media Regionalne
27-03-2008 08:00

Media Regionalne uruchamiają 9 nowych portali miejskich


Kilka miesięcy po starcie strony internetowej mmszczecin.pl Media
Regionalne uruchomiają kolejnych dziewięć serwisów MM Moje Miasto.
Portale miejskie ruszają w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie,
Bydgoszczy, Lublinie, Trójmieście, Wrocławiu oraz na Śląsku.

d2us89y
d2us89y

- Bardzo dobre przyjęcie serwisu przez mieszkańców Szczecina i znakomicie rozwijająca się tamtejsza społeczność zachęciły nas do przeniesienia projektu do nowych miast - mówi Mirosław Kowalski, szef projektu MM Moje Miasto w Mediach Regionalnych. - W tworzenie i rozwijanie nowych portali zaangażowane są osoby znane już w sieci oraz w lokalnych środowiskach. Liderem trójmiejskiego serwisu jest Oliwia Piotrowska, dziennikarz obywatelski roku 2006 - dodaje.

Portale są współtworzone przez mieszkańców miast, którzy mogą zostać dziennikarzami obywatelskimi, pisząc artykuły, prowadząc blogi i fotoblogi, komentując wpisy, prezentując nagrania wideo z miejskich zdarzeń i informując o wydarzeniach kulturalnych. MM Moje Miasta posiadają również mapy, na których można zaznaczyć lokalizację ważnego wydarzenia czy inne ciekawe miejsce.

- Przez wykorzystanie funkcjonalności web 2.0 użytkownik przestaje być biernym odbiorcą, a staje się integralną częścią portalu, dzięki czemu strona zaczyna żyć - mówi Artur Gortych, prezes agencji Artegence koordynującej uruchomienie nowych serwisów.

Rozbudowane profile użytkowników pozwalają na zaprezentowanie siebie, poznanie sąsiadów, znajomych, sprawdzenia, kto i na jaką imprezę się wybiera oraz zadeklarowania swojego w niej udziału. Do komunikacji między sobą użytkownicy mogą używać wewnętrznej poczty.

d2us89y

- Pragniemy skupiać wokół serwisów istniejące już społeczności, w tym sąsiedzkie, ale również zachęcamy do powstawania nowych, integrujących społeczność np. wokół miejskich inicjatyw. W ten sposób chcemy przyczynić się do rozwijania społeczeństwa obywatelskiego, zaangażowanego i wpływającego na najbliższą rzeczywistość - uzasadnia Mirosław Kowalski.

Innym elementem internetowego krajobrazu miejskiego MM są wirtualne odpowiedniki faktycznie funkcjonujących w mieście firm handlowych i usługowych. Dzięki temu ich właściciele mogą zainteresować mieszkańców swoją ofertą.

Hasło przewodnie serwisów brzmi "Tym żyje Miasto". Przygotowaniem i wdrożeniem portali zajęła się agencja Artegence, w której projekt nadzoruje Iza Gortych. Natomiast w Mediach Regionalnych przedsięwzięciem kieruje Tomasz Krawczyk.

d2us89y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2us89y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj