Media o Internecie - 26 października 2000

Media o Internecie - 26 października 2000

Gazeta Wyborcza: Grupa MCI Management zainwestowała prawie 4 mln zł w Polski Portal Ubezpieczeniowy (objęła 27,5% akcji PPU). Spółka, określająca się jako "broker ubezpieczeniowy online" zapowiada rewolucję na polskim rynku internetowej sprzedaży polis ubezpieczeniowych. Portal oficjalnie ma ruszyć w listopadzie. Będzie zawierać część informacyjną o ubezpieczeniach, ale podstawową działalnością będzie sprzedaż polis.

* Rzeczpospolita*: W Warszawie, w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych otwarta została pierwsza w naszym kraju Akademia Sieciowa, która będzie funkcjonować w ramach ogólnoświatowego projektu pod nazwą Cisco Networking Academy (CNAP). Jest to jedno z największych przedsięwzięć edukacyjnych wspieranych przez przemysł informatyczny. Zainicjowane zostało przed trzema laty, a korzysta obecnie z niego ponad 135 tys. studentów w różnych krajach.

W 2005 roku 25% transakcji obejmujących nagrania muzyczne, będzie się odbywało się w Internecie. Piosenki, powieści, zdjęcia, za które w sklepach muzycznych i księgarniach musielibyśmy zapłacić kilkadziesiąt złotych, dzięki sieci znalazły się w zasięgu każdego posiadacza Internetu. Bywa, że bez zgody ich autorów i wydawców. Najważniejszą kwestią staje się więc ochrona ich praw. Do dwóch traktatów o ochronie własności intelektualnej w sieci elektronicznej z 1996 r. przystępuje coraz więcej państw. W Polsce nadal trwa dyskusja nad dostosowaniem prawa polskiego do dwóch traktatów WIPO (Światowa Organizacja Własności Intelektualnych).

Jakkolwiek o handlu internetowym w Polsce nadal można mówić, że jest w powijakach, to wcale nie znaczy to, że e-commerce nie wyjdzie poza to początkowe stadium. Optimus S.A. poinformował o tworzeniu "globalnej platformy dla handlu business-to-business" w Polsce, zaś mniejsza spółka e-Solver uruchomiła już "platformę sklepów internetowych" Supersam24.pl.

Puls Biznesu: Obroty Amazon com. w trzecim kwartale były o 79% wyższe niż rok temu. W tym czasie firma zanotowała straty sięgające 240,5 mln dolarów (1,1 mld zł). Gigant internetowy powiadomił inwestorów, że posiada 900 mln dolarów (4,2 mld zł) w gotówce i w inwestycjach krótkoterminowych, co pozwoli firmie przetrwać gorący okres świątecznych zakupów. Do 31 marca firma wyda około 200 mln dolarów na dostawę zamówionych towarów. W ubiegłym roku 99% klientów Amazon. com. otrzymało zamówienia na czas i w nienaruszonym stanie. (mk)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)