McDonald's: Nowa jakość kawy w polskich restauracjach
Od 17 października 2007 roku McDonald's wprowadziła w całej
polskiej sieci nową ofertę kawy.
Nowa oferta kawy w McDonald's obejmuje Kawę Czarną i Białą (w cenie 3,90 zł za 200 ml oraz 4,90 zł za 300 ml), Espresso (o mocnym i intensywnym aromacie z gęstą, orzechową pianką w cenie 3,90 zł), Cappuccino (świeżo zaparzone espresso z gorącym mlekiem i puszystą, mleczną pianą posypaną szczyptą czekolady, o subtelnym, kawowym smaku w cenie 3,00 zł za 200 ml i 5,50 zł za 300 ml) oraz Cafe Latte (kawa z dużą ilością gorącego, spienionego mleka pokrytego gęstą, mleczną pianą, o łagodnym smaku w cenie 5,50 zł).
W celu wsparcia promocji nowej linii produktów kawowych firma inicjuje program lojalnościowy. Polega on na zbieraniu naklejek z promocyjnych kubków do kawy. Po zebraniu 6 naklejek i umieszczeniu ich na karcie promocyjnej gość otrzymuje dowolną kawę gratis. Karta promocyjna oraz naklejka znajdują się na każdym dużym kubku 300 ml.
Promocji nowych produktów towarzyszy kampania reklamowa.
17 października ruszył aktywny sponsoring w Radiu Zet. Muzyczno-informacyjny program Świat Według Blondynki wzbogaci się o 6 tygodniowy cykl tematyczny związany z kawą. W ramach cyklu zaplanowane są 2 wejścia antenowe poświęcone tematyce kawy w pierwszej godzinie każdej z 6 edycji.
Kampania radiowa obejmie również 9 stacji radiowych: Radio RMF FM, Radio Złote Przeboje, Roxy FM, Radio Eska, TOK FM, Radio Planeta, Antyradio 94, RMF Maxxx i Radiostacja. Kampanii radiowej towarzyszy kampania internetowa na serwisie Onet.pl oraz kampania outdoorowa.
McDonald's prowadzi także promocję w miejscu sprzedaży w postaci materiałów POP - w restauracjach znajdą się m.in. plakaty, slajdy, banery, wkładki, flagietki i siatki.
Kampanię przygotowano we współpracy z agencją reklamową DDB Warszawa.