MasterCard wprowadza nową markę korporacyjną
Nowe pozycjonowanie MasterCard - 'The Heart of Commerce' - podkreśla zaangażowanie firmy w rozwój handlu na całym świecie.
29.06.2006 06:44
MasterCard Inc. ogłosił wczoraj, że macierzysta firma MasterCard International wprowadza nową nazwę korporacyjną - MasterCard Worldwide. Spółka zaprezentowała nowe logo i nowe hasło korporacyjne (tagline) - The Heart of Commerce™, które oddają jej zintegrowaną, światową strukturę i strategiczną wizję rozwoju handlu na całym świecie.
„MasterCard jest siłą napędowa handlu, umożliwiającą dokonywanie transakcji na całym świecie, która dzięki zrozumieniu procesu płatności, sprawia, że handel staje się szybszy, bardziej bezpieczny i opłacalny dla wszystkich zaangażowanych stron” – komentuje Lawrence Flanagan, dyrektor marketingu MasterCard. „Nowa identyfikacja korporacyjna pełniej pokazuje naszą światową, zintegrowaną strukturę i unikalną wiedzę, dzięki której MasterCard zapewnia dodatkowe korzyści biznesowe współpracującym instytucjom finansowym, punktom handlowo-usługowym, posiadaczom kart systemu MasterCard i udziałowcom” – dodaje Flanagan.
Nachodzące na siebie dwa koła, które dla milionów użytkowników kart na całym świecie są symbolem MasterCard, pozostaną bez zmian na wszystkich kartach płatniczych ze znakiem akceptacji MasterCard oraz we wszystkich punktach handlowo-usługowych, akceptujących karty tego systemu. Firma będzie kontynuowała także wielokrotnie nagradzaną kampanię reklamową „Bezcenne”, obecnie prezentowaną w 106 państwach i w 49 językach.
„Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej korporacji nastąpiło po gruntownej analizie marki MasterCard oraz wartości, które oferuje ona całej gamie submarek” - dodaje Lawrence Flanagan. „Analiza silnych stron, które wyróżniają organizację pokazała, że MasterCard Worldwide jest liderem w rozwijaniu relacji, eksperckiej wiedzy oraz handlu na całym świecie. Stworzyliśmy nową markę korporacyjną, aby podkreślić silne strony naszej działalności oraz pokazać kluczową rolę MasterCard w definiowaniu istotnych obszarów sektora kart płatniczych”.
Nowe pozycjonowanie firmy ma ułatwić relacje business-to-business. Ma ono także doprowadzić do jeszcze lepszej współpracy MasterCard Worldwide z bankami, punktami handlowo-usługowymi i udziałowcami niezależnie od kanałów komunikacji.
Trzy koła w nowym logo korporacji powstały w oparciu o dotychczasowe dobrze znane, nachodzące na siebie czerwone i żółte koła logo konsumenckiej marki MasterCard. Odzwierciedlają one jedyny w swoim rodzaju, trzytorowy model biznesowy firmy, jako franszyzodawcy, systemu umożliwiającego przetwarzanie transakcji i doradcy:
Jako franszyzodawca, MasterCard Worldwide oferuje silną rodzinę marek, otwierając drzwi dla handlu w ponad 24 milionach punktów handlowo-usługowych na całym świecie. Jako system przetwarzający transakcje, MasterCard umożliwia skuteczne prowadzenie handlu na całym świecie poprzez sprawną sieć akceptacji, która gwarantuje szybkość, integrację oraz bezpieczeństwo. Technologia MasterCard pozwala bankom na wyróżnianie się poprzez elastyczną, umożliwiającą indywidualizację platformę przetwarzania transakcji. Jako doradca, MasterCard Worldwide dostarcza specjalistyczną wiedzę oraz rozwiązania, które stymulują rozwój handlu. Poprzez wyspecjalizowane, dedykowane do konkretnych projektów zespoły ekspertów i MasterCard Advisors - jedyny ogólnoświatowy system doradczy zajmujący się wyłącznie sektorem kart płatniczych, MasterCard oferuje strategiczne oraz wdrożeniowe rozwiązania, wspierające proces płatności od jego początku do końca. W ramach marek konsumenckich, poza marką MasterCard, widoczną na kartach kredytowych,
debetowych i przedpłaconych tego systemu, istnieją także submarki, takie jak Maestro® - ogólnoświatowa marka kart debetowych autoryzowanych kodem PIN, Cirrus® - marka kart bankomatowych oraz usługi doradcze MasterCard Advisors. Marki konsumenckie nie ulegną zmianie. MasterCard Worldwide nadal będzie je wspierał jako istotne elementy silnej rodziny marek.
„Odnieśliśmy ogromny sukces, rozwijając marki, które są rozpoznawane i doceniane na nieporównywalną skalę na całym świecie” - komentuje Flanagan. „W takim samym stopniu wykorzystamy ekspercką wiedzę do promowania nowej korporacyjnej marki, która stanie się częścią zintegrowanej platformy, obejmującej obecnie funkcjonujące marki MasterCard” – dodaje.