Trwa ładowanie...

Mały szczegół mógł uratować pasażerów polskiego autokaru

Pasy bezpieczeństwa mogły uratować pasażerów autobusu, który rozbił się pod Berlinem - uważa biegły sądowy w zakresie wypadków drogowych.

Mały szczegół mógł uratować pasażerów polskiego autokaruŹródło: PAP/EPA, fot: Patrick Pleul
d6usgdg
d6usgdg

Biegły Jacek Pok w rozmowie z Radiem Szczecin przypomniał, że w Polsce od trzech lat obowiązują przepisy dopuszczające rejestrację jedynie autobusów wyposażonych w pasy bezpieczeństwa. Przepisy pozwalają jednak poruszać się również starszym modelom autokarów, w których producent pasów nie przewidział.

d6usgdg

Unia Europejska od dawna zaleca wyposażanie autobusów w pasy bezpieczeństwa. W Polsce w 2007 roku wprowadzono przepis, który zakłada, że można zarejestrować autobus tylko kiedy ma na wyposażeniu pasy.

Autobus, który rozbił się na autostradzie A10 w Niemczech miał 12 lat i pasów bezpieczeństwa niestety nie posiadał.

Według Jacka Poka należałoby zmienić przepisy tak, by przewoźnicy wykorzystywali tylko autokary z pasami bezpieczeństwa. Zdaniem eksperta, należy dać firmom przewozowym dwa-trzy lata na zmianę w autobusach po to, by nie zmieniać przepisów nagle, ale by w możliwie krótkim czasie podróż autokarami stała się bardziej bezpieczna.

We wtorek w województwie zachodniopomorskim ogłoszona jest żałoba w hołdzie ofiarom wypadku pod Berlinem.

d6usgdg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6usgdg
Więcej tematów