PolskaMacierewicz ma plan. "Wyburzyć Pałac Kultury i postawić kolumnę z Matką Boską"

Macierewicz ma plan. "Wyburzyć Pałac Kultury i postawić kolumnę z Matką Boską"

Zamiast "symbolu sowieckiej władzy", były minister obrony narodowej w sercu Warszawy chętnie ujrzałby "prawdziwy symbol Polski". Zdaniem polityka byłaby nim Kolumna Chwały z figurą Matki Boskiej.

Macierewicz ma plan. "Wyburzyć Pałac Kultury i postawić kolumnę z Matką Boską"
Źródło zdjęć: © East News

Swoim niekonwencjonalnym pomysłem Antoni Macierewicz podzielił się z widzami w cotygodniowym felietonie "Głos Polski" na antenie TV Trwam. Szef podkomisji smoleńskiej rozpoczął swój wywód od podkreślenia roli kultu maryjnego w historii Polski. Macierewicz zauważył, że był on ""najbardziej widoczny i uzewnętrzniony" w 1920 roku, gdy polskie wojska pokonały bolszewików pod Warszawą. Macierewicz stwierdził, że wspomniane zwycięstwo jest lekceważone, a nawet "bezczeszczone" przez wielu Polaków.

Były szef MON wpadł na pomysł, który pozwoliłby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Wyburzenie PKiN, który był "darem od bratniego ZSRR" i Józefa Stalina, miałoby być symbolem zerwania z socjalistyczną przeszłością, natomiast budowa pomnika - podkreśleniem wagi kultu maryjnego.

- W centrum Polski symbolem Warszawy, bohaterskiej stolicy, która zatrzymała bolszewików i uratowała Europę przed zagładą, stoi symbol sowieckiej władzy - Pałac Kultury i Nauki im. Józefa Stalina. Tam powinna stać Kolumna Chwały Wojska Polskiego zwieńczona figurą Matki Boskiej Hetmanki Polski - zaproponował.

W materiale odniósł się również do sprawy referendum konstytucyjnego, które ma odbyć się 10 i 11 listopada. Polityk podkreślił, że w ostatnich latach Polacy pokazali, które wartości są im najbliższe. Według Macierewicza należą do nich religia i sprawiedliwość społeczna oraz antykomunizm i patriotyzm. Zdaniem byłego szefa MON, Polakom zależy również na budowie silnej armii.

Źródło: TV Trwam

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1965)