Lockheed zadowolony
"Stale rozwijające się strategiczne stosunki Polski ze Stanami Zjednoczonymi i znane zalety F-16 sprawiły, że wybór amerykańskiego myśliwca był logiczny" - oświadczył George Standridge z koncernu Lockheed Martin.
"Przyłączając się do rodziny F-16, Polska umocniła swe miejsce w NATO, wytyczając zarazem jasną drogę ku przyszłości" - napisał Standridge, szef kampanii przetargowej F-16 w Polsce, w komunikacie dla mediów, przesłanym z centrali Lockheed Martin Aeronautics Co. w Fort Worth w Teksasie.
Standridge oświadczył, że Lockheed Martin pragnie teraz podjąć współpracę z polskim Ministerstwem Gospodarki i polskim przemysłem, "by niezwłocznie nawiązać nowe, długofalowe stosunki biznesowe".
"Wybierając zaawansowany myśliwiec F-16C/D Polskazapewniła swojemu lotnictwu najlepszy w NATO samolot wielozadaniowy - głosi komunikat wydany przez koncern amerykański. - Dodatkowe elementy zwycięskiego pakietu obejmują najbardziej zaawansowaną amerykańską broń, szkolenie prowadzoneprzez siły powietrzne USA i długoterminowe wsparcie przemysłu lotniczego".
Lockheed Martin Aeronautics Co. jest częścią koncernu Lockheed Martin, którego centrala mieści się w stanie Maryland. Amerykańska firma zatrudnia na całym świecie 125 tysięcy osób. Sprzedaż koncernu w 2001 roku wyniosła 24 miliardy dolarów.