Lidl Polska demokratyzuje ceny
Rosnące w zawrotnym tempie ceny produktów spożywczych oraz nierówność z tym związana to jeden z największych problemów Polaków. Sieć sklepów Lidl już od dawna z tym walczy, stosując politykę jednakowych cen we wszystkich sklepach. Jak to możliwe?
Przejrzysta i spójna polityka cenowa to coś, czego oczekujemy od sprzedawców w trudnych czasach. Dlatego Lidl już dawno wyszedł naprzeciw oczekiwaniom i rusza z nową kampanią dotyczącą równych, niskich cen. Niezależnie od tego, czy robicie zakupy w sklepach Lidl w Wielkopolsce, na Podlasiu czy w Trójmieście, zapłacicie za produkty te same ceny. O tym, jakie są założenia nowej kampanii i jak sieć Lidl dba o portfele Polaków, opowiedział nam Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska.
Wojciech Grzesiak, Wirtualna Polska: Jakie są standardy na rynku w zakresie ustalania cen oferowanych produktów spożywczych?
Wojciech Grohn, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska: Z naszych obserwacji wynika, że niektóre sieci handlowe oferują różne poziomy cen w zależności od lokalizacji – to znaczy ceny są różne dla sklepów w różnych regionach, miastach, miasteczkach czy nawet dzielnicach... Sytuacja ta powoduje, że klienci mogą poczuć się oszukani. Tymczasem Lidl od lat stawia na jasną i przejrzystą politykę cenową – równe, niskie ceny w całej Polsce, w każdym sklepie. Jest to potwierdzeniem naszego uczciwego i odpowiedzialnego podejścia do klientów. Gwarantujemy te same niskie ceny każdej i każdemu – zawsze.
Lidl Polska rusza dziś z nową kampanią. Jaka jest jej główna idea?
W Lidl Polska kierujemy się uniwersalnymi wartościami, takimi jak sprawiedliwość i przejrzystość. Jeśli miałbym opisać nową kampanię hasłem, to byłoby to "w całej Polsce jedna, niska cena", ponieważ wierzymy, że każdy powinien mieć możliwość zrobienia tych samych zakupów dokładnie za te same pieniądze. Bez względu na region, wielkość miasta, z którego pochodzi, wiek czy zasobność portfela. Dla wszystkich prowadzimy transparentną, spójną politykę cenową i wierzymy, że to właśnie dzięki niej klienci nam ufają i wybierają Lidla.
Jak wygląda koncept kreatywny kampanii?
Tym razem wykorzystaliśmy innowacyjną i kreatywną konwencją newsową – takiej komunikacji na naszym rynku jeszcze nie było. Nowa kampania w swojej formie nawiązuje do przekazów medialnych międzynarodowych stacji informacyjnych, które reprezentują najwyższe standardy dziennikarskie. Tak samo jak one dostarczamy rzetelnych, wiarygodnych informacji o naszej ofercie. Komunikacja Lidl jest prosta – ponieważ w naszym kraju wszystkim i zawsze oferujemy te same niskie ceny. Już dziś (4.03) kampania jest dostępna w różnych kanałach: w telewizji, radio, naszych gazetkach, mediach społecznościowych czy na platformie YouTube.
Jak w Lidl Polska udaje się połączyć wysoką jakość produktów i przystępne ceny? Skąd pochodzą produkty oferowane w sklepach?
Przede wszystkim pragnę podkreślić, że współpracujemy z ponad 820 polskimi dostawcami, którzy wytwarzają wysokiej jakości asortyment. Dzięki długoterminowym kontraktom i bardzo dużym wolumenom zamówień Lidl Polska jest w stanie oferować klientom bardziej atrakcyjne ceny. Świetnym przykładem są marki własne Lidla – produkty są wytwarzane przez polskie firmy i w niczym nie ustępują topowym brandom na rynku.
Konsumenci są zawsze w centrum naszych działań i to się nigdy nie zmieni, dlatego działamy z myślą o nich. Do dotychczasowych stałych akcji rabatowych – Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu łączona z niespodzianką – produktem premium za przysłowiową złotówkę, Gratisowa Środa oraz kuponów w aplikacji Lidl Plus – dodaliśmy nowe. Aktualnie w każdym sklepie oferujemy WIELKAmocne Gratisy – aby nasze klientki i klienci mogli optymalnie rozłożyć i zaplanować zakupy potrzebne do obchodów Świąt Wielkanocnych.
Oczywiście na końcowe ceny produktów wpływa wiele czynników, między innymi automatyzacja procesów w firmie i idące za tym oszczędności. Dobrym przykładem są elektroniczne listwy cenowe, które w ubiegłym roku wprowadziliśmy we wszystkich sklepach Lidl Polska. Ponadto od dawna inwestujemy w ekologiczne, energooszczędne rozwiązania w naszych sklepach i centrach dystrybucji, co również znacząco obniża koszty, a w efekcie ceny asortymentu. Warto także dodać, że za każdym naszym działaniem stoi utalentowany zespół.
Jak wygląda współpraca z polskimi dostawcami? Czy firmy te dostarczają także produkty do sklepów Lidl w innych państwach?
W samym 2022 roku 286 polskich producentów wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 5,4 mld zł. Już niebawem będziemy podsumowywać dane za rok 2023 – chciałbym zaznaczyć, że wartość eksportu zrealizowanego przez polskich dostawców poprzez sieć Lidl wykazuje w każdym roku tendencję rosnącą! Na ten moment mamy na półkach kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem "Produkt polski". W 2024 roku planujemy dalszy rozwój marki własnej Regionalne Szlaki, w ramach której oferujemy lokalne produkty pochodzące z różnych regionów Polski, jak np. wędzone przysmaki z Podhala, mięsa z Lubelszczyzny czy ryby z Pomorza i Wielkopolski. Chętnie wspieramy rodzime firmy, bo dzięki temu mamy realny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Źródłem wielkiej dumy dla nas jest rozwój i wzrost naszych dostawców będący efektem współpracy z nami.
WP Wiadomości na: