Kupują muzykę w sieci - nie kupują CD

Brytyjski oddział serwisu Napster ujawnił wyniki badań przeprowadzonych wśród swoich użytkowników.

Spośród 750 tys. abonentów aż 150 tys. przyznało, że odkąd korzysta z muzycznego sklepu internetowego, nie kupuje płyt CD.

Popyt na muzyczne płyty CD w Wielkiej Brytanii nieznacznie spada i prawdopodobnie bieżący rok będzie słabszy od minionego, w którym wolumen sprzedaży osiągnął rekordowo wysoki poziom 163 mln sztuk. Raport Napstera pokazuje, że zmienia się model konsumpcji muzyki. Wytwórnie płytowe nie mają jednak powodów do obaw - wszak na sprzedaży plików też zarabiają.

Od debiutu w maju 2004 r., brytyjski Napster sprzedał około 55 mln piosenek. Aż 80% użytkowników serwisu stanowią osoby w wieku powyżej 25 lat. 75% abonentów to mężczyźni.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)