Kupno samochodu zaczyna się od internetu
Coraz więcej osób planujących zakup nowego auta odwiedza strony internetowe producentów - wynika z badania firmy Capgemini.
20.04.2007 07:10
Oficjalne witryny firm samochodowych są wśród klientów najczęstszym źródłem poszukiwań w procesie zakupu samochodu. W ubiegłym roku w tym celu zamierzało je odwiedzić 49 procent respondentów, w porównaniu z 31 procentami w 2005 roku.
Jak wynika z tych danych, przy zakupie samochodu klienci coraz bardziej polegają na internecie. Jednocześnie zmniejsza się zaufanie do tradycyjnych mediów. Prasa zanotowała tu spadek z 32 procent w 2005 roku do 25 procent w roku poprzednim. Na telewizji polega mniej więcej ten sam odsetek badanych (2005 – 23 procent, 2006 – 24 procent).
Drugim najczęstszym źródłem pozyskiwania informacji na temat zakupu nowego auta są rodzina i znajomi (46 procent, spadek w porównaniu z 2005 rokiem o 1 procent).
Badanie zostało przeprowadzone wśród mieszkańców Chin, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.