Kultura ekranu wzmacnia inteligencję dzieci
Dzisiejsza kultura ekranu wzmacnia inteligencję dzieci i nastolatków, wynika z nowej kontrowersyjnej książki - podaje w internetowym wydaniu dziennik "The Times".
02.05.2005 | aktual.: 02.05.2005 09:48
Według książki, "kultura popularna może częściowo przyczyniać się do poprawy współczynnika inteligencji w krajach zachodnich".
Nowe urządzenia, takie jak m.in. gry wideo, a także widowiska telewizyjne, uczą, jak angażować się m.in. w analizę systemową oraz w teorię prawdopodobieństwa.
Poprawiają także umiejętność skupiania się, pamięć i zdolność do nadążania za tokiem narracji.
Autorem książki, która wyjdzie w USA w tym tygodniu, jest Steven Johnson.
"Przez całe dziesięciolecia przyjmowaliśmy, że kultura masowa kroczy po systematycznie załamującej się drodze ku najniższemu wspólnemu mianownikowi, gdyż uważaliśmy, że masy chcą otępiających, prostych przyjemności" - pisze Johnson. "Tymczasem, dzieje się coś całkowicie przeciwnego; kultura staje się intelektualnie bardziej wymagająca, a nie mniej" - dodaje pisarz.