Trwa ładowanie...
d1onapi
02-10-2005 10:30

Kto jest winien niskiej frekwencji

Goście Niedzielnego Salonu Trójki zgodzili się, że należy zrobić wszystko, by frekwencja wyborcza w Polsce była w przyszłości coraz większa. W zeszłotygodniowych wyborach parlamentarnych do urn poszło niewiele ponad 40% dorosłych Polaków.

d1onapi
d1onapi

Według Bronisława Komorowskiego z Platformy Obywatelskiej, niska frekwencja wynika z tego, że nie wykorzystano szansy, którą dawało połączenie wyborów parlamentarnych i prezydenckich. Według niego, na wzrost frekwencji wpłynęłyby z pewnością głosowanie przez Internet i przeprowadzenie dwudniowego głosowania.

Jerzy Szmajdziński z Sojuszu Lewicy Demokratycznej zwrócił natomiast uwagę, że na frekwencję wpłynął styl uprawiania polityki. Jego zdaniem, połączenie wyborów prezydenckich i parlamentarnych nic by nie zmieniło. Dodał, że problem tkwi też w edukacji obywatelskiej.

Według szefa gabinetu prezydenta - Waldemara Dubaniowskiego, na frekwencję wpływa natomiast coraz większa alienacja od polityki. Jego zdaniem, ludzie mają przeświadczenie, że ich głos nic nie zmieni.

Izabela Sierakowska z Socjaldemokracji Polskiej oceniła natomiast, że przez niską frekwencję jej ugrupowanie nie dostało się do Sejmu. Zarzuciła też mediom, że w kampanii faworyzowały tylko niektóre ugrupowania.

Zdaniem Marka Jurka z Prawa i Sprawiedliwości, ludzie mają prawo nie głosować. Przyznał jednak, że niska frekwencja jest problemem i teraz partie, które wygrały wybory, muszą przekonać obywateli do swojego programu.

d1onapi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1onapi
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj