Trwa ładowanie...
d2zm3zg

Szkolne orły pod ochroną

Koniec marnowania geniuszy - zapowiadają włodarze Krakowa i wraz z dyrektorami szkół tworzą projekt wspierania umysłów ścisłych. O sprawie pisze "Gazeta Krakowska".

d2zm3zg
d2zm3zg

Stypendia, opieka pracowników naukowych, profesjonalne laboratoria i możliwość indywidualnego rozwoju od pierwszej klasy podstawówki aż do matury - tak miasto będzie wspierać najzdolniejszych uczniów krakowskich szkół. Nowe metody pracy z geniuszami mają być oparte na najlepszych doświadczeniach polskich i fińskich.

Stworzymy naszym uczniom tak dobre warunki, że nie będą musieli wyjeżdżać i szukać szansy za granicą - mówi wiceprezydent miasta Elżbieta Lęcznarowicz.

Powołany przez Lęcznarowicz zespół nauczycieli i dyrektorów szkół opracował właśnie poszczególne etapy projektu. To pierwsza próba stworzenia w Krakowie systemu pracy z ponadprzeciętnie zdolnymi osobami, który obejmie wszystkie szkoły - podkreśla dziennik. Podobne rozwiązania w Polce wprowadził dotychczas jedynie Wrocław.

Dziś, by zapewnić geniuszom warunki rozwoju, dyrektorzy krakowskich szkół muszą się nieźle nagimnastykować. Trudno przekonać nauczyciela do dodatkowej pracy z utalentowanym dzieckiem, gdy w klasie ma 30 innych uczniów. Z powodu braku funduszy, fikcją jest też indywidualne nauczanie.

d2zm3zg

Dlatego w podstawówce czy gimnazjum prawie nikt się takimi mądrymi głowami nie interesuje. Uczniowie ci, często są postrzegani jak dziwacy, marnują się - ocenia dyrektor V LO w Krakowie Stanisław Pietras.

W liceum Pietrasa uczy się najwięcej w Krakowie olimpijczyków. Dyrektor "staje na głowie", by zatrudnić choć na kilka godzin pracowników naukowych lub umożliwić zdolnym uczniom korzystanie z zajęć na uczelniach wyższych. Podobne manewry stosują szefowie innych ogólniaków. Z różnym jednak zapałem i skutkiem - czytamy w "Gazecie Krakowskiej".

Elżbieta Lęcznarowicz, była kurator oświaty, nie chce by zdolni uczniowie marnowali się w krakowskich szkołach lub szukali lepszych możliwości rozwoju za granicą. Projekt ma to zmienić. Chcemy wyłowić prawdziwe perły i otoczyć je opieką. Zamierzamy też poprawić jakość nauczania przedmiotów ścisłych w naszych szkołach. Opracujemy metody pracy z uczniem uzdolnionym w zakresie nauk ścisłych, tak by zapewnić mu harmonijny rozwój. Do tej pory było z tym kiepsko - mówi. (PAP)

d2zm3zg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zm3zg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj