Kraków ma sposób na przyciągnięcie gości z Polski i z zagranicy
Kraków rozpoczyna akcję promocyjną, która ma
przyciągnąć do stolicy Małopolski turystów z kraju i z zagranicy.
Mają temu służyć billboardy, które pojawią w kilku niemieckich
miastach, Dni Krakowa, które odbędą się w Sopocie, a także bogaty
program imprez kulturalnych w samym grodzie Kraka.
28.06.2006 | aktual.: 28.06.2006 16:12
Poinformowano o tym podczas konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Krakowa.
Plakaty, przedstawiające jedną z największych atrakcji Krakowa - "Damę z łasiczką" Leonarda da Vinci, tym razem trzymającą w ręku piłkę nożną, pojawią się od piątku na 1200 billboardach w siedmiu miastach Niemiec, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Kolonii, Monachium i Stuttgarcie. Ma to zachęcić mundialowych gości do odwiedzenia Krakowa; "Fans Welcome" - głosi hasło kampanii.
Przekaz skierowany jest do fanów piłki nożnej, którzy przyjechali do Niemiec z różnych stron świata, by oglądać zmagania piłkarzy. Chcemy, by zainteresowali się także Krakowem - powiedziała podczas konferencji prasowej dyrektor wydziału promocji i turystyki UMK Katarzyna Gądek.
To druga kampania billboradowa Krakowa w Niemczech. Jej koszt to 90 tys. euro.
Dla turystów z całej Polski skierowana jest natomiast impreza "Kraków w Sopocie", która odbędzie się w dniach 20-22 lipca. Podczas imprezy można będzie otrzymać materiały promujące Kraków, zobaczyć fragment oryginalnej płyty z Rynku Głównego w Krakowie, smoka wawelskiego oraz zrobić "pamiątkowe zdjęcie z Krakowa" dzięki trzem monidłom z tamtejszymi widokami. 22 lipca w amfiteatrze leśnym w Sopocie odbędzie się koncert krakowskich artystów, w którym wystąpią m.in. Grzegorz Turnau, zespół Kroke i Morion Trio.
Bogato prezentuje się także program imprez kulturalnych w samym Krakowie. "To najbardziej komplementarna z naszych letnich ofert, stworzona z myślą o turystach, którzy chcą poznawać nasze dziedzictwo i kulturę artystyczną. Przygotowaliśmy program tak, by dosłownie na każdy dzień była interesująca i różnorodna oferta" - powiedział dyrektor wydziału kultury i dziedzictwa narodowego UMK Stanisław Dziedzic.
W letnim programie kulturalnym i artystycznym Krakowa znalazły się tradycyjne imprezy festiwalowe, odbywające się w mieście od lat, np. Festiwal Kultury Żydowskiej, Letni Festiwal Jazzowy w Piwnicy pod Baranami, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych, Festiwal Tańców Dworskich "Cracovia Danza" i Festiwal "Muzyka w Starym Krakowie". Są także m.in. Letni Festiwal Plenerowy Capelli Cracoviensis, Przegląd Teatralny "Letnia Scena pod Ratuszem", przygotowany przez Teatr Ludowy, a także cykl koncertów i spektakli "Lato na Dachu" i Lato Organowe przy Trakcie Królewskim 2006.
W ubiegłym roku Kraków odwiedziło 7 mln 100 tys. gości. W tym roku ta liczba wzrośnie prawdopodobnie o 20 proc. - spodziewają się gospodarze miasta.