PolskaKontrowersyjna kampania reklamowa - Internauci oburzeni

Kontrowersyjna kampania reklamowa - Internauci oburzeni

Seksowne modelki przy trumnach - na taki pomysł kontrowersyjnego kalendarza wpadła jedna z polskich firm produkująca trumny. Czy promowane przez producenta hasło: "Trumny, w których wyglądasz jak żywy" to przykład świetnej kampanii marketingowej, czy też szczyt złego smaku i braku szacunku dla śmierci?

Kontrowersyjna kampania reklamowa - Internauci oburzeni
Źródło zdjęć: © Lindner / smartfotos.pl

15.10.2009 | aktual.: 15.10.2009 09:47

Galeria zdjęć przedstawiających kontrowersyjną kampanię reklamową producenta trumien wywołała lawinę komentarzy naszych Internautów. Czy Polacy są już gotowi na tak odważne podejście do śmierci, czy też kojarzenie erotyki z końcem życia to w naszym kraju wciąż temat, od którego lepiej trzymać się z daleka? Opinie na ten temat są podzielone.

Tylko nietakt, czy coś więcej?

Według przeważającej większości osób, które skomentowały nasz artykuł "Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy", taka reklama to przynajmniej nietakt. Ale nie brakuje też głosów ostrzejszych. - Sam pomysł robienia kalendarza promującego trumny uważam za chory. To tak, jakby odliczać czas do śmierci - pisze Elbereth.

- Ta reklama jest po prostu nienormalna, w życiu nie przyszło by mi do głowy, aby seks wprowadzać do zdjęć z trumnami - pisze Internauta Piotr. Do tego głosu dołącza się Anusiaa, która przyznaje, że choć sesja przyciąga wzrok, to jednak poprzez wywołanie szoku, jest niesmaczna. Jak dodaje jabałocki, zdjęcia reklamowe dobitnie świadczą, że producent postanowił dosłownie iść po trupach do celu. Z kolei ludzie we wsi gadajo twierdzi, iż taka promocja bazuje na najniższych instynktach i pokazuje, jak nisko upadł człowiek.

Większość osób, którym reklama się nie podoba zwraca uwagę na to, iż w temacie śmierci istnieją granice, których nie wolno przekraczać. Według paxa, taka forma promocji to profanacja i ohyda. Kontrowersje budzi zwłaszcza zestawienie trumny ze strojem panny młodej: ślub to nie pogrzeb, a zdjęcia są w dwuznacznych pozach - dodaje pax. Z kolei EwaKowalska wskazuje, iż śmierć to nie jest jakaś fajna przygoda, która nas czeka i dlatego wymaga to więcej szacunku.

- W jednych kulturach przy odejściu człowieka przeważa smutek i tęsknota, w innych - radość i nadzieja. Ale jest to sprawa wzniosła i nie powinno się jej mieszać z bezrefleksyjną rozrywką - pisze natomiast ~'sial. I dodaje, że niektóre wartości zasługują na szacunek i wyróżnienie. Media i reklama niestety zaczynają wrzucać wszystko do jednego koszyka - podsumowuje Internauta Wirtualnej Polski.

Nie da się nie zauważyć także często powtarzającej się opinii, iż tego typu praktyki uwłaczają godności zarówno kobiety, jak i mężczyzny. Jak pisze jac niestety wiele osób, w szczególności młodych, nie znajduje dziś w swoim słowniczku pojęcia "godność".

Nawet osoby, które lubią wisielczy humor i trudno je zniesmaczyć, tak jak ktoś, uważają, iż prezentowanie trumien w ten sposób to nietakt. Squier komentuje sprawę jednym, dobitnym stwierdzeniem: nic tylko kopnąć... w taki kalendarz.

"Wielkie brawa za odwagę!"

Mimo wielu negatywnych komentarzy, kampania wywołała także pozytywne reakcje. Większość z nich chwali producenta za pomysł i odwagę w realizacji takiego ryzykownego przedsięwzięcia. Hłyt reklamowy przekonuje, iż aby się przebić, trzeba szokować. To świetny pomysł, przecież inaczej nikt by się nie dowiedział o tej firmie - dodaje. Z kolei dziunia uważa, że liczy się pomysł, a zdjęcia są piękne. - Oklaski dla marketingowca - apeluje natomiast pracująca w kostnicy Internautka inna. Według niej, humoru, nawet czarnego, nie jest nigdy za dużo, szczególnie kiedy wszędzie zalewają nas mdłe reklamy. Podobne zdanie ma facet: to dobry pomysł, może śmierć w końcu przestanie być tematem tabu - pisze.

Tomciuuu zwraca natomiast uwagę, iż śmierć to część życia. Zaś * Dario, *b i malezja twierdzą, że chociaż reklama jest świetna, to jednak polskie społeczeństwo jest zbyt zacofane, żeby ją docenić. Malezja dodaje jeszcze, iż może najwyższy czas obalić w Polsce przekonanie, że śmierć to temat o którym się nie mówi, przed którym się chroni dzieci, udaje, że nie istnieje, bo śmierć jest i każdego z nas dosięgnie. Internautka przekonuje też, że nie jest to wcale "robienie sobie jaj z pogrzebów", ale coś więcej niż zwykła sprzedaż trumien.

Thomas natomiast zastanawia się, czy w Polsce nadejdą czasy, w których o gustach naprawdę nie będzie się dyskutować. - Skoro komuś się podoba, niech kupi i ogląda, a jeśli kogoś bulwersuje, niech po prostu na to nie patrzy - podsumowuje thomas.

Wielu komentatorów wskazuje, że nie należy zbytnio przywiązywać uwagi do zamierzonej kontrowersji, bo jest to po prostu reklama. Według Maxi, taki sposób reklamowania swojego towaru to coś ciekawego, co daje do myślenia, zaś mija pisze, że podobną promocję każdy zapamięta, bo o to przecież chodzi. Z kolei Grzegorz24 pyta, dlaczego w Polsce wszystko, co jest trochę bardziej intrygujące od reklam proszków do prania, zaraz wywołuje skandal. Monika pisze natomiast, iż w dzisiejszych czasach nie powinno nikogo dziwić powstanie kalendarza, który wyróżnia się na tle pospolitych reklam. - A kobiety na tych zdjęciach są tylko dodatkiem - dodaje Monika. Mniej radosnym tonem wypowiada się :], zdaniem którego dziś nawet seks z własną matką nie jest dla nikogo szokiem. - Nie wiem co musiałoby się ukazać w mediach, żeby mogło jeszcze zaskoczyć - komentuje :].

- Otwieranie zakładów pogrzebowych przed oknami szpitali jest dużo bardziej rażące - pisze Internautka megi, i dodaje: to naturalne, że każdy z nas umrze. Trzeba o tym pamiętać i nie bać się tego, czyli po prostu postępować dobrze i być dobrym człowiekiem...

Magdalena Grabowska, Wirtualna Polska

Opinie Internautów pochodzą z galerii Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy - zdjęcia

Źródło artykułu:WP Wiadomości
kalendarzmodelkaśmierć
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)