Konsumenci nadal wolą radio i płyty CD

Wskaźniki używania internetowych serwisów muzycznych oraz radia satelitarnego pną się do góry, ale ciągle przegrywają z tradycyjnym odbiornikiem FM i płytami CD.

07.07.2005 07:54

Przenośne odtwarzacze MP3, radia satelitarne oraz specjalne, internetowe serwisy muzyczne stają się coraz popularniejsze, ale nadal większość amerykańskich użytkowników wybiera częściej płyty CD oraz tradycyjne odbiorniki FM jako podstawowe źródło muzyki.

Prawie 53% ankietowanych amerykanów posiada przenośny odtwarzacz CD, ale tylko 6% posiada radio satelitarne. Taki sam odsetek badanych posiada cyfrowy odtwarzacz muzyczny, a tylko 4% respondentów jest abonentem internetowych serwisów muzycznych.

Jak powiedziała Susan Kevorkian, analityk firmy IDC, która przeprowadziła omawianą ankietę, nadal większość Amerykanów preferuje radio lub zwykłe płyty CD od cyfrowych nowinek muzycznych takich jak odtwarzacze MP3 czy też serwisy online.

Ankieta dowiodła, że ponad 70% amerykańskich gospodarstw domowych wydaje co miesiąc pewną ilość pieniędzy na nagrania muzyczne, 23% z nich poświęca na tą rozrywkę od 10 do 24.99$ miesięcznie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)