Konkurs na stronę internetową
Ogólnopolski konkurs edukacyjny propagujący informatykę wśród uczniów szkół średnich pt. "Diversity, czyli Różnorodność" ogłosiło polskie przedstawicielstwo amerykańskiego koncernu telekomunikacyjnego Motorola. Na autorów najlepszych stron internetowych o tematyce komunikacyjnej czekają nagrody - m.in. sprzęt komputerowy.
09.02.2004 | aktual.: 09.02.2004 13:25
Agnieszka Nowaczkiewicz z Motorola Polska poinformowała, że konkurs zorganizowało po raz czwarty Centrum Oprogramowania Motoroli w Polsce mające swoją siedzibę w Krakowie. Jego głównym założeniem jest zwiększanie na rynku pracy liczby kobiet absolwentek kierunków informatycznych.
W programie uczestniczyć może młodzież szkół średnich, szczególnie dziewczęta. Ich zadaniem jest stworzenie strony internetowej o dowolnej tematyce z zakresu komunikacji. Konkurs będzie trwał do czerwca tego roku.
"Chcemy przełamywać stereotypy i zachęcać dziewczęta do zainteresowania się informatyką i rozwijania zdolności programistycznych oraz przekonać, że praca w tym zawodzie może być atrakcyjna nie tylko dla chłopców" - zaznaczyła Nowaczkiewicz.
Do konkursu mogą przystąpić zespoły składające się z 4-6 osób, w których co najmniej połowę stanowią dziewczęta. Zespoły muszą się zarejestrować do 15 marca. Bieżące informacje na temat regulaminu, organizacji i przebiegu konkursu "Diversity" dostępne są na głównej stronie www.diversity.pl.
Zgłoszone projekty oceni jury złożone z przedstawicieli wyższych uczelni (Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Jagiellońskiego), kuratorium, przedstawicieli mediów oraz pracowników Motoroli w czterech kategoriach: najciekawsze potraktowanie tematu, najciekawsza szata graficzna, najbardziej przyjazny interfejs użytkownika oraz strona najbardziej zaawansowana technicznie.
Przedstawiciele 20 finałowych zespołów zostaną zaproszeni na uroczyste ogłoszenie wyników i rozdanie nagród do Krakowa w połowie czerwca. W poprzednich trzech edycjach konkursu wzięło udział ponad 500 uczniów i nauczycieli.