Konieczna zmiana wizerunku Polski i Polaka
Polskie organizacje gospodarcze chcą doprowadzić do zmiany wizerunku Polski i Polaków za granicą.
05.12.2004 | aktual.: 05.12.2004 16:08
Wizerunek ten jest zły - uznały Krajowa Izba Gospodarcza i Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Zatrudniły w związku z tym eksperta od wypracowywania wizerunków Wally'ego Olinsa, który już pomógł wypromować się Hiszpanii i Irlandii.
Na negatywnym wizerunku Polski i Polaków traci nasza gospodarka. Inwestorzy wybierają bowiej kraje sąsiednie. Jednak wiceprezes PAIiIZ Marcin Kaszuba nie ma problemu z wymienieniem pozytywnych cech Polaków: jesteśmy pracowici i dobrze wykształceni. Zagraniczne firmy nie mają problemów ze znalezieniem w Polsce dobrze wykształconych pracowników. Dodaje, że liczy się też tranzytowe położenie i stabilność polityczna.
Zmiana wizerunku Polski i Polaków potrwa nawet kilka lat. W Sejmie odbędzie się konferencja, podczas której eksperci będą się zastanawiać, jak można szybko przekazać obraz Polski jako kraju przyjaznego i otwartego dla inwestorów.