Koniec krakowskiego Lajkonika i warszawskiej Syrenki
Koniec z pokazywaniem światu polskiej wsi, góralskiego folkloru, krakowskiego Lajkonika i warszawskiej Syrenki. Rząd opracował pierwszy spójny projekt promocji naszego kraju za granicą - donosi dziennik "Polska". Gazeta dotarła do treści dokumentu, podpisanego przez szefa MSZ Radosława Sikorskiego.
28.04.2009 | aktual.: 28.04.2009 10:56
Według „Ramowej strategii promocji Polski do 2015 roku" ambasadorami polskości zostaną znakomici naukowcy, nasi najlepsi producenci oraz wykształceni w polskich uczelniach obcokrajowcy.
Dokument zakłada prezentowanie naszego kraju jako nowoczesnego państwa, wchodzącego w okres cywilizacyjnych sukcesów. W kampaniach promocyjnych ma zostać położony nacisk na dokonania naukowe, sukcesy technologiczne, prężną gospodarkę, duży rynek, relatywnie tanią siłę roboczą i wykwalifikowaną kadrę.
Dziennik dodaje, że ma też zostać poprawione pierwsze wrażenie cudzoziemców przyjeżdżających do Polski. W tym celu powstaną nowe portale popularyzujące wiedzę o naszym kraju, a straż graniczna, służby celne i lotniskowe przejdą szkolenia, jak traktować cudzoziemców.
Z dokumentu, do którego dotarła gazeta, do końca roku ma powstać również szczegółowy plan działania dyplomacji. Rzecznik rządu i rzecznicy ministerstw będą się częściej kontaktować z zagranicznymi mediami. Strona internetowa każdego resortu ma mieć anglojęzyczną wersję, a rząd chce też uruchomić pisma w obcych językach.