Komisja Etyki TVP: publikacja Tomasza Lisa "nosiła znamiona kryptoreklamy"
Działająca w Telewizji Polskiej komisja etyki uznała, że publikacja Tomasza Lisa w serwisie Natemat.pl, "nosiła znamiona kryptoreklamy". Na razie nie wiadomo, czy wobec dziennikarza zostaną wyciągnięte jakieś konsekwencje.
Oceniając wpis Tomasza Lisa z markami Powerade i Hyatt, Komisja Etyki TVP nie stwierdziła, czy stanowił on przykład naruszenia etyki dziennikarskiej TVP. - Komisja Etyki przypomina, że dziennikarze związani z Telewizją Polską mają obowiązek szczególnej staranności w przestrzeganiu zasad etyki dziennikarskiej, gdyż każdy przypadek ich naruszenia obniża poziom zawodowych standardów - napisano w komunikacie przesłanym w piątek portalowi Wirtualnemedia.pl. Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP pytany o komentarz w tej sprawie powiedział, że dyrektor TVP2 zwróci się do Komisji Etyki o doprecyzowanie i objaśnienie werdyktu.
3 października Lis umieścił na swoim blogu wpis na temat jego przygotowań do maratonu. Wpis opatrzony był zdjęciami Lisa, który ćwiczy w siłowni w warszawskim hotelu Hyatt i pije napój Powerade.
Źródła: press.pl, wirtualnemedia.pl