Kolejna fuzja koncernów medialnych
Największy europejski koncern medialny, francuski Vivendi Universal, połączy się z amerykańskim USA Networks Inc. - podała w poniedziałek amerykańska prasa. Fuzja ma być ogłoszona jeszcze tego samego dnia.
17.12.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Za aktywa USA Networks, a ściślej za jego przedsiębiorstwa produkcji filmowej i telewizyjnej Vivendi ma zapłacić 10,7 miliarda dolarów w akcjach i gotówce. Na czele nowej, powstałej z połączenia firmy stanie obecny prezes i dyrektor USA Networks, jeden z najbardziej znanych amerykańskich menadżerów Barry Diller.
W nowej korporacji będzie dominować Vivendi posiadając 93% akcji. Umowa o fuzji ma być ostatecznie podpisana w marcu.
Fuzja jest kolejnym etapem w szybko postępującym od kilku lat procesie koncentracji w sektorze telekomunikacji i mediów oraz powstawania ponadnarodowych gigantów medialnych.
Kupując w zeszłym roku za 34 miliardy dolarów koncern Seagram Company, Vivendi stał się jednocześnie właścicielem jednej z czołowych hollywoodzkich wytwórni filmowych Universal Studios.
Studio to notuje ostatnio wysokie zyski dzięki wyprodukowaniu takich kasowych przebojów, jak "The Mummy Returns" (Mumia powraca)
czy "Jurassic Park II". (jd)