ŚwiatKolejna fuzja koncernów medialnych

Kolejna fuzja koncernów medialnych

Największy europejski koncern medialny, francuski Vivendi Universal, połączy się z amerykańskim USA Networks Inc. - podała w poniedziałek amerykańska prasa. Fuzja ma być ogłoszona jeszcze tego samego dnia.

17.12.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Za aktywa USA Networks, a ściślej za jego przedsiębiorstwa produkcji filmowej i telewizyjnej Vivendi ma zapłacić 10,7 miliarda dolarów w akcjach i gotówce. Na czele nowej, powstałej z połączenia firmy stanie obecny prezes i dyrektor USA Networks, jeden z najbardziej znanych amerykańskich menadżerów Barry Diller.

W nowej korporacji będzie dominować Vivendi posiadając 93% akcji. Umowa o fuzji ma być ostatecznie podpisana w marcu.

Fuzja jest kolejnym etapem w szybko postępującym od kilku lat procesie koncentracji w sektorze telekomunikacji i mediów oraz powstawania ponadnarodowych gigantów medialnych.

Kupując w zeszłym roku za 34 miliardy dolarów koncern Seagram Company, Vivendi stał się jednocześnie właścicielem jednej z czołowych hollywoodzkich wytwórni filmowych Universal Studios.

Studio to notuje ostatnio wysokie zyski dzięki wyprodukowaniu takich kasowych przebojów, jak "The Mummy Returns" (Mumia powraca)
czy "Jurassic Park II". (jd)

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)