Kobiety nie lubią YouTube?
Korzystające z Internetu kobiety zdecydowanie rzadziej od mężczyzn oglądają online filmy wideo - wynika z badań przeprowadzonych przez analityków firmy eMarketer, których wyniki opublikowano w serwisie Reuters.co.uk.
Z przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych badań wynika, że z 97 milionów kobiet, które korzystają tam z Internetu, tylko 66% ogląda online filmy wideo. Jest to gorszy o 12 procent wynik w porównaniu do mężczyzn. "Mężczyźni są bardziej podatni na bodźce wizualne od kobiet, które preferują komunikację słowną lub pisemną" - tłumaczy Debra Aho Williamson, analityk eMarketera i autorka raportu.
"Kobiety prawdopodobnie używają Internetu głównie aby pozałatwiać różne sprawy, natomiast mężczyźni traktują go często jako źródło dobrej zabawy. Filmy umieszczane w serwisie youtube.com są często po prostu głupie i być może kobiety nie chcą marnować czasu na ich oglądanie" - dodaje.
Wyniki te są nieco zaskakujące - szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż kobiety oglądają więcej telewizji. Pokazane dysproporcje nie mają jednak trwać długo. Do 2011 roku bowiem różnica pomiędzy płciami ma zmaleć zaledwie do 4,2 procenta ( kobiety - 84,6 %, mężczyźni - 88,8 % ).
Więcej informacji. - http://uk.reuters.com/article/technologynews/idukn1145140520070412