Kobiety częściej pobierają dzwonki, grafiki i gry na komórki
Ponad 2/3 polskich Internatów pobierało
dzwonki, gry i grafiki na swoje telefony komórkowe. Bardziej
zainteresowane tymi usługami są kobiety - stwierdza raport firmy analiz internetowych Gemius.
Według raportu, kobiety stanowią 67,5% osób biorących udział w akcjach charytatywnych polegających na wysyłaniu sms-ów, aby wspomóc potrzebujących. Panie również częściej pobierają dzwonki (63,8%) oraz biorą udział w konkursach sms-owych (65,4%). Stanowią także większość przy korzystaniu usługi pobierania gier na telefony komórkowe (kobiety - 51,1%, mężczyźni - 48,9%)
Jak wynika z badań zrealizowanych przez Gemius, większość respondentów deklaruje korzystanie z usług mobilnych rzadziej niż raz miesiącu. W przypadku pobierania gier na telefon komórkowy korzystanie z tej usługi rzadziej niż raz w miesiącu deklarowało 63,5% badanych osób. Z taką samą częstotliwością grafiki pobiera 59,1%, a dzwonki telefoniczne 57,5% Internautów.
Internauci nie wydają na te usługi dużych sum - na pobieranie grafik i dzwonków odpowiednio 70% i 70,9% badanych przeznacza mniej niż 5 PLN miesięcznie. W przypadku pobierania gier odpowiedź taką deklaruje 47,2% badanych osób. Jednak 2,9% respondentów przeznacza na pobranie grafik na swój telefon komórkowy powyżej 50 PLN w miesięcznie, podczas gdy w przypadki gier jest to 0,9% zaś w przypadku dzwonków - 0,7%.
Według raportu, najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy o usługach mobilnych wśród badanych osób jest Internet. Najpopularniejszymi witrynami związanymi z tym rynkiem okazały się serwisy operatorów i producentów telefonów komórkowych (25,7%), strona wapster.pl (16,3% oraz papla.pl (7%). Informacje związane z usługami mobilnymi respondenci czerpią również z prasy, szczególnie z tygodników i dwutygodników oraz z telewizji.
Gemius przeprowadził swoje badanie na podstawie emitowanych w Internecie losowo ankiet w okresie od 13 do 19 kwietnia 2006 roku. W ramach badania zebrano 1 277 wypełnionych do końca kwestionariuszy. Grupę celową przy realizacji tego badania stanowili internauci w wieku powyżej 15 lat, którzy deklarowali korzystanie kiedykolwiek z usług mobilnych.