'Klub Pancernika klika w Fotelikach'

Fabryka Komunikacji Społecznej rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii 'Klub Pancernika 2006'.

Działania mają charakter zarówno reklamowy jak i PR. Komunikacja reklamowa przygotowana została przy współpracy z Agencją PZL. Rolą Fabryki jest przygotowanie strategii zmiany postaw społecznych, rozwiązań PR i realizacja kampanii.

Kampania „klub Pancernika klika w fotelikach 2006” realizowana jest w dwóch odsłonach. Strategia zakładała, że najlepszym momentem na drugą odsłonę tegorocznej kampanii „Klub Pancernika klika w fotelikach” będzie czas powrotów dzieci i ich rodziców z wakacji - podano w komunikacie.

Bllboard drugiej edycji, który od 15 sierpnia 2006 jest rozmieszczany w głównych miastach Polski różni się od tego, który rozpoczynał tegoroczną kampanię w lipcu. Teraz Fabryka zdecydowała się podkreślić jeszcze mocniej znaczenie tegorocznego hasła „pancernik przypomina, rodzic zapina” umieszczając na plakacie łapki pancernika zapinające pas bezpieczeństwa.

W telewizji będzie można zobaczyć spot popularyzujący kampanię, który w ostatniej planszy bezpośrednio nawiązuje do kampanii oudoorowej drugiej odsłony, (TVP2, MiniMini, wybrane kanały emitowane przez telewizję kablową UPC). Radio Zet emituje spot radiowy, który jest jednocześnie piosenką kampanii, w której Fabryka wykorzystała motyw muzyczny z piosenki do filmu „Czterej Pancerni i Pies”. Istotnym elementem kampanii jest strona internetowa, której jedna część jest zaprojektowana specjalnie dla dzieci, znajdują się na niej gry interaktywne, dzięki którym najmłodsi mogą nauczyć się ciekawych rzeczy na temat bezpiecznych zachowań na drodze. Druga część strony www skierowana jest do dorosłych. Znaleźć tam można kompleksowe informacje na temat fotelików samochodowych a także forum internetowe, na którym rodzice dzielą się między sobą informacjami m.in. jak przekonać dziecko do jazdy w foteliku. Na stronie zaprezentowane są również konkretne scenariusze lekcji o bezpieczeństwie ruchu drogowego z wykorzystaniem
postaci pancernika i gier planszowych, które jak twierdzi Danuta Dzido z Ministerstwa Edukacji są wykorzystywane przez nauczycieli w szkołach.

Jeden z pomysłów Fabryki na Klub Pancernika został zaakceptowany przez Komisję Europejską i zostanie zaimplementowany w innych krajach Unii Europejskiej gdzie również będzie realizowana pancernikowa kampania.

Dużą rolę w tych działaniach odgrywa policja. Podczas kontroli drogowych policjanci z komend biorących udział w akcji będą sprawdzać czy najmłodsi użytkownicy dróg są odpowiednio zabezpieczeni w czasie podróży. Dzieciom prawidłowo podróżującym podarują maskotkę – małego pancernika, Gustawa. Będziemy starać się zaskakiwać kreatywnymi rozwiązaniami edukacyjnymi i różnymi kanałami komunikacji. Aby być w zgodzie z tym celem na kulminacyjny punkt tegorocznej kampanii Fabryka wybrała dołączenie do Gazety Wyborczej edukacyjnej gry planszowej dla dzieci z bohaterem kampanii – pancernikiem Gustawem” - mówi Ireneusz Stankiewicz Partner Fabryki Komunikacji Społecznej.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)