Kim są ludzie, którzy sprzedają samochody? "Prawdziwe Historie" o rodzinnym biznesie z Kalisza

Rozwój internetowych kanałów sprzedaży to nie tylko nowe możliwości, ale również większa konkurencja. Dlatego w tak wymagającej branży, jaką jest sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych, trzeba nie tylko dobrze prowadzić biznes, ale również mieć w sobie pasję. Wiedzą o tym doskonale zdobywcy nagrody specjalnej konkursu "Liderzy Jakości OTOMOTO".

Wręczenie nagrody specjalnej w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO".
Wręczenie nagrody specjalnej w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO".
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Plebiscyt "Liderzy Jakości OTOMOTO" to inicjatywa, która nagradza firmy odznaczające się ponadprzeciętną transparentnością i wysoką jakością ogłoszeń. OTOMOTO jest zazwyczaj pierwszym wyborem Polaków, którzy chcą kupić samochód, motocykl, części lub maszyny ciężkie. Przez 20 lat działalności platforma wyznaczyła standardy w zakresie kompozycji i publikacji ogłoszeń, które mają przyciągnąć potencjalnych kupujących i zapewnić im bezpieczeństwo.

W konkursie zostali nagrodzeni klienci biznesowi portalu, a więc firmy zajmujące się sprzedażą w wymagającej branży automotive. Oprócz nagród w poszczególnych kategoriach przyznano też wyjątkową nagrodę specjalną. Jest nią zaproszenie do udziału w kolejnej odsłonie cyklu "Prawdziwe Historie". Każdy z epizodów gromadzi średnio 4,5 mln wyświetleń w samym tylko portalu YouTube. Dotychczas cykl "Prawdziwe Historie" przedstawiał prywatnych sprzedających, a w najnowszej odsłonie serii opowiada o firmach, które profesjonalnie zajmują się handlem w branży automotive.

Zdobywcą nagrody specjalnej w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO" została rodzinna firma Auto Centrum Lis z Kalisza. Nagrodę odebrał Krzysztof Lis.
Zdobywcą nagrody specjalnej w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO" została rodzinna firma Auto Centrum Lis z Kalisza. Nagrodę odebrał Krzysztof Lis. © Licencjodawca

Sprzedający nowym bohaterem

"Prawdziwe Historie" to seria, która wykluła się z taktycznej aktywacji marketingowej, a stała się platformą komunikacyjną OTOMOTO i dużą, wielokanałową kampanią. Dostrzegliśmy w niej ogromny potencjał, bo zarówno my, jak i widzowie, użytkownicy docenili to, że samochód to nie tylko transakcja, nie tylko pieniądze, ale także ludzie i ich historie, które za tymi samochodami stoją – wyjaśniał Łukasz Juskowiak, Head of Marketing, OTOMOTO.

W październiku 2023 r. ruszyła kolejna edycja "Prawdziwych Historii", gdzie po raz pierwszy swoją prawdziwą historię opowiedzieli przedstawiciele biznesu motoryzacyjnego. Bohaterami odcinka byli państwo Smuszkiewiczowie z Gniezna, którzy od dwóch pokoleń zajmują się sprzedażą ciągników siodłowych. Zaproszenie do udział w kolejnej odsłonie serii było nagrodą specjalną w konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO", a zwycięzcą została rodzinna firma Auto Centrum Lis z Kalisza.

Po dokładnym przeanalizowaniu licznych zgłoszeń, które przyciągnęły naszą uwagę, zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę temu ogłoszeniu, które wyróżniało się nie tylko oryginalnością, ale również podkreślało wartości, które stanowią fundament naszej firmy. OTOMOTO świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności, a w związku z tym poszukiwaliśmy firmy , która równie długo i skutecznie, odzwierciedlałby nasze zaangażowanie w przemiany na rynku motoryzacyjnym, idąc z duchem czasu i wspierając nowe trendy – podkreśliła w podsumowaniu Agnieszka Czajka, General Manager w OTOMOTO.

Agnieszka Czajka, General Manager w OTOMOTO.
Agnieszka Czajka, General Manager w OTOMOTO.© materiały partnera

Jak powiedział nam Krzysztof Lis, Auto Centrum Lis zostało założone w 1998 r. i zaczynało od sprzedaży samochodów marki Hyundai. Później dołączyły Volvo, Renault, Dacia, Ford, Mitsubishi, Maxus i Seres. Firma jest z OTOMOTO już od 15 lat i obecnie ma specjalnie oddelegowanych pracowników, którzy zajmują się przygotowywaniem i publikowaniem ogłoszeń. Oprócz tego są aktywni w mediach społecznościowych, które również stanowią bogate źródło potencjalnych klientów.

Klient wygodnie zasiada w domu, szuka ogłoszeń i często się zdarza, że zanim odwiedzi salon, to wejdzie na OTOMOTO. Są też klienci poszukujący samochodu konkretnie pod siebie, jakiegoś koloru lub modelu. Często trafia do nas klient np. z drugiego końca Polski, który szuka specyficznego pojazdu, a my jesteśmy jego posiadaczami i możemy mu go sprzedać – powiedział Krzysztof Lis. – Jeśli mielibyśmy wrócić 20 lat wstecz, kiedy wszyscy telefonicznie obdzwaniali salony, to byłaby abstrakcja, żeby dzisiaj w ten sposób szukać samochodu dla siebie – dodał, podkreślając zmiany, jakie w procesie sprzedaży samochodów zaszły w ciągu ostatnich dwóch dekad.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Początki działalności Auto Centrum Lis opierały się głównie na relacjach. W działanie firmy była zaangażowana cała rodzina, a na przełomie wieków sprzedaż samochodów marek Hyundai i Mitsubishi nie była łatwym zadaniem. Dodatkowym wyzwaniem w prowadzeniu biznesu było miejsce, w którym wystartował - Kalisz nie jest dużym miastem. Mimo wszystko rodzina Lisów wykorzystywała dobre relacje i więzi z partnerami biznesowymi i klientami zbudowane przez lata, żeby skutecznie docierać do nowych kupujących. Rozwój Internetu i pojawienie się pierwszych platform z ogłoszeniami, w tym właśnie OTOMOTO, znacząco ułatwił i przyspieszył ten proces.

Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"© materiały partnera

Wszystkie zrealizowane do tej pory "Prawdziwe historie" inspirują, a historie rodzinne, z których płyną doświadczenia łączące pokolenia, udowadniają, że różnorodne spojrzenie na biznes jest często motorem jego rozwoju. W przypadku laureata Grand Prix wyraźnie widać zwrot w kierunku przyszłości, bo Auto Centrum Lis w konkursie Liderzy Jakości OTOMOTO zgłosił ogłoszenie sprzedaży samochodu elektrycznego. Nie mogę się doczekać realizacji tych "Prawdziwych historii" i liczę na wiele wzruszeń i inspiracji - mówi Patrycja Pawłowska, pomysłodawczyni cyklu, Social Media Lead, OTOMOTO.

otomotogalaliderzy
Wybrane dla Ciebie