Katowice mają nowy portal miejski. Skróci się czas obsługi spraw mieszkańców
Ku końcowi zmierzają dwa duże projekty informatyczne miasta Katowice: SilesiaNet i budowa portalu korporacyjnego. Od czwartku mieszkańcy mogą korzystać z nowej strony internetowej miasta.
Pierwszy z nich, SilesiaNet był realizowany już od 2009 r. Inwestycja jest wyceniana na prawie 15 mln zł i polega na budowie infrastruktury teleinformatycznej o dużej przepustowości - tak by całe miasto mogło z niej korzystać. Częścią tego projektu jest kanalizacja teletechniczna i włókna światłowodowe, co umożliwi szerokopasmową transmisję danych. Funkcja ta będzie wykorzystywana przez samorząd i operatorów telekomunikacyjnych.
Szerokopasmowy internet będzie dostępny w szkołach, urzędzie miasta, służbach porządkowych i ratunkowych, ale także w OSP, KZGM, czy MOSiRze i MOPSie. W sumie liczba instytucji wdrożonych do projektu wynosi 114 placówek, samych szkół jest 88.
- Szybki internet będzie w przyszłości dostępny nie tylko w tych miejscach, będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy Katowic - tłumaczy w rozmowie z WP.PL rzecznik miasta, Jakub Jarząbek.
Drugi z finalizowanych projektów to budowa portalu korporacyjnego Urzędu Miasta Katowice. Dzięki niemu obsługa spraw mieszkańców ma się skrócić nawet o 43 minuty.
- Jest to portal wewnętrzny dla urzędników. Powstał w celu usprawnienia kontaktu pomiędzy jednostkami administracyjnymi, żeby przyspieszyć obsługę mieszkańców - mówi Jarząbek.
W ramach przedsięwzięcia odnowiony i rozbudowany został także portal informacyjny dla mieszkańców miasta - www.katowice.eu. Strona jest teraz dużo bardziej czytelna i łatwiejsza w nawigacji od swojej poprzedniczki. Zdecydowanie poprawiła się też jej strona wizualna. Ta inwestycja jest wyceniona na 1,3 mln zł, jest realizowana także od 2009 r.
Oba projekty - i SilesiaNet, i portal - są współfinansowane przez Unię Europejską.