Katowice borykają się z ustawą śmieciową. 2 tys. korekt deklaracji miesięcznie
Rada Miasta Katowice podjęła uchwałę, która umożliwi składanie deklaracji o wysokości stawki za odbiór śmieci drogą elektroniczną. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie to możliwe jeszcze w tym roku.
08.08.2014 | aktual.: 08.08.2014 21:55
- Uchwała musi najpierw zostać opublikowana w dzienniku urzędu wojewódzkiego co może potrwać około miesiąca, następnie jest 14 dni na uprawomocnienie uchwały. Kiedy już wejdzie w życie 3-4 miesiące będzie trwała jej rejestracja w systemach. Może to trwać więc maksymalnie pół roku, wszystko zależy jak sprawnie zadziała proces – mówi w rozmowie z WP.PL Grzegorz Mazurkiewicz z Wydziału Kształtowania Środowiska w Urzędzie Miasta Katowice.
Ustawa śmieciowa weszła w życie 1 lipca ubiegłego roku i stwarza mieszkańcom niemałe problemy. Dotychczas katowiczanie mogli składać deklaracje jedynie w wersji papierowej. Miesięcznie składanych jest ok. 2 tys. korekt deklaracji - zazwyczaj chodzi o zmianę liczby osób zamieszkujących w danym miejscu.
Deklaracja zawiera informację ile osób zamieszkuje daną nieruchomość oraz czy zamierzają segregować odpady.
W Katowicach opłaty za wywóz śmieci są stałe: 14 zł, jeśli segregujemy odpady, 20 zł jeśli oddajemy zmieszane. Opłata pobierana jest od każdej osoby mieszkającej w danej nieruchomości. 90 proc. katowiczan deklaruje, że osobno wyrzucają plastik, szkło i papier.