Kasia Tusk sprzedała swoją firmę. Jest już "tylko" dobrze zarabiającą blogerką
Katarzyna Tusk, autorka bloga lifestylowego "Make Life Easier" i córka Przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska, sprzedała część swojego biznesu. Teraz już "tylko" zarabia na blogu.
Spółka MLE (od nazwy bloga) zajmowała się sprzedażą autorskiej kolekcji odzieży blogerki. 31-letnia Katarzyna Tusk założyła ten biznes w 2015 roku wraz ze współautorką bloga Joanna Lisakowską. "Jesteśmy małą, niezależną firmą i naszym celem jest ciągłe doskonalenie się. Nad jakością naszych limitowanych kolekcji czuwają lokalni wytwórcy. Ich wiedza pozwala nam na odnalezienie balansu między wysoką jakością a przystępną ceną" - opisywały swoją działalność autorki.
Przedsięwzięcie świetnie się rozwijało. Już w pierwszym roku udało im się sprzedać produkty za pół miliona złotych. W kolejnym, czyli 2016 r., przychody spółki przekroczyły już 1,6 mln zł. Przy takim wyniku finansowym niektórzy blogerzy modowi ogłaszali już otwieranie salonów mody w całej Polsce. To zasługa siły modowego bloga Katarzyny Tusk "Make Life Easier" (146 tys. fanów na Facebooku, 240 tys. osób obserwujących na Instagramie). Kilka lat temu w badaniach GfK blog Tusk okazał się najbardziej wpływowy i inspirujący w grupie konsumentów zainteresowanych modą.
Kasia Tusk osobiście sprzedaje swoje produkty
Jak udało nam się dowiedzieć, jeszcze w ubiegłym roku Tusk zdecydowała się sprzedać część swoich udziałów. Tym samym przestała być prezeską firmy. Spółka jednak nadal prowadzi biznes, tyle, że już z nowymi udziałowcami i pod nową nazwą.
Powody transakcji nie są znane. Katarzyna Tusk zazwyczaj unika komentowania swoich poczynań biznesowych. Teraz sprzedażą produktów ze sklepu internetowego MLE Collection zajmuje się osobiście Katarzyna Tusk wraz z nową wspólniczką. To już jednak biznes sprowadzony w ramach spółki cywilnej i indywidualnej działalności gospodarczej. Ich wyniki finansowe nie są już ujawnione w rejestrach gospodarczych. Trudno więc oszacować ich skalę.
Jednak Tusk prawdopodobnie nadal świetnie zarabia na blogu. W ostatnich wpisach poleca produkty marki Chanel, informuje też, że kończy pracę nad zimową kolekcją odzieży. Jak donosiły branżowe media, w tym roku wpływowa blogerka zaangażowała się we współpracę z polską marka kosmetyków Tołpa. W towarzyszącym blogowi sklepie internetowym można kupić produkty plasujące się cenowo nieco powyżej produktów sieciówek. Na przykład długie sukienki kosztują powyżej 450 zł, T-shirt to wydatek około 150 zł. Nie jest tanio, ale, jak przekonywała Tusk, jej ubrania są szyte przez polskich krawców.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl