Karmiąca dłoń "białego pana". Szokująca kampania społeczna
Spot organizacji Feed A Child, w którym czarnoskóry chłopiec jest karmiony przez białą kobietę niczym pies, wywołał tak ogromną falę krytyki, że organizacja wydała solenne przeprosiny oraz zrezygnowała z jego emisji.
29.07.2014 | aktual.: 29.07.2014 12:16
Oskarżany o rasizm spot emitowany był w RPA. Przenosi widza do gustownie urządzonych wnętrz dobrze sytuowanych mieszkańców – białych. Towarzyszy im czarnoskóre dziecko, które karmią z ręki, tak jakby karmili psa lub kota. Na końcu pojawia się hasło: "Przeciętny domowy pies odżywia się lepiej niż miliony dzieci".
Według portalu kampaniespoleczne.pl, który monitoruje kampanie na całym świecie, "problemem nie jest przekaz, ale rozwiązanie kreatywne wykorzystane w spocie – dehumanizacja dzieci i przedstawienie ich jako zwierząt, a co za tym idzie odebranie godności potrzebującym, którzy potrzebują finansowego wsparcia. To także pozbawione komentarza ukazanie podziałów rasowych – to biali są 'panami' domowych pupili, czyli ich właścicielami, posiadają nad nimi władzę i za grzeczne zachowanie potrafią nagrodzić resztkami ze stołu".
Po licznych skargach organizacja Feed A Child przeprosiła i wycofała kontrowersyjną reklamę z emisji.
Feed A Child jest organizacją charytatywną, której celem jest zapewnienie trwałych rozwiązań w celu podniesienia godności ludzi żyjących w skrajnym ubóstwie. Skupia się na pomocy żywieniowej, dostarczaniu wody, rozpowszechnianiu edukacji i opieki medycznej.
Źródło: kampaniespoleczne.pl