Kandydatka PiS obiecuje nową obwodnicę i ulepszenie komunikacji
Zamknięcie dla ruchu jednego z mostów Jagiellońskich we Wrocławiu spowodowało pewne problemy z komunikacją w północno-wschodnich rejonach miasta. Kandydatka PiS na prezydenta Wrocławia proponuje kilka alternatywnych rozwiązań, by uniknąć na przyszłość drogowego paraliżu.
W sobotę, 11 października, ruszył zapowiadany remont mostu Jagiellońskiego południowego w kierunku Psiego Pola. Utrudnienia nie doprowadziły dotychczas do wielkich korków na al. Kochanowskiego czy al. Brucknera, a część ruchu przejęły mosty Warszawskie. Kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Wrocławia, Mirosława Stachowiak-Różecka, zaproponowała jednak rozwiązania, które mają pomóc usprawnić skomunikowanie Psiego Pola z centrum miasta.
Zdaniem kandydatki, drogi, które pozwalają mieszkańcom tej północnej dzielnicy Wrocławia dostać się do centrum są niemal zawsze zakorkowane. W swoich planach ma „trójpak komunikacyjny”, mający „zbliżyć” Psie Pole do Wrocławia i sprawić, że nie będzie przez trudności z dotarciem traktowane jako osiedle za miastem.
Przede wszystkim Stachowiak-Różecka chce postawić na tramwaj, dzięki którego mieszkańcy Psiego Pola będą mogli w 20 minut dotrzeć do pl. Grunwaldzkiego. Linia tramwajowa wiodłaby od obecnej pętli przy Stadionie Olimpijskim wzdłuż al. Paderewskiego w kierunku północnym, przekraczałaby Odrę i przecinała na drugim brzegu ul. Kwidzyńską na wysokości Czajczej, po czym kierowała by się w stronę ul. Kowalskiej i przekraczając Widawę, biegła w ciągu ul. Litewskiej i Kiełczowskiej, kończąc trasę przy cmentarzu Kiełczowskim.
Według wyliczeń kandydatki, przy około 85-procentowym dofinansowaniu projektu z środków unijnych, miasto za tramwaj na Psie Pole zapłaciłoby ok. 60 mln złotych. Kolejnym projektem Stachowiak-Rózeckiej stworzonym wraz z Robertem Pieńkowskim z PiS jest budowa ul. Nowolitewskiej, która byłaby przedłużeniem ciągu komunikacyjnego ul. Litewskiej od skrzyżowania z ul. Gorlicką do al. Sobieskiego.
Ponadto, kandydatka PiS chce zrealizować budowę długo wyczekiwanego odcinka obwodnicy śródmiejskiej, łączącego ul. Żmigrodzką z ul. Krzywoustego. Jak zaznacza, Stachowiak-Różecka, wszystkie te plany pojawiały się już niegdyś w programach wyborczych różnych kandydatów, a nawet w planach miejskich.
Mirosława Stachowiak-Różecka podkreśla, że to ostatni dzwonek na możliwość unijnego dofinansowania przy realizowanych projektach.
Remont mostów Jagiellońskich ma się zakończyć w maju 2015 r.