Jurek zaprezentował logo Prawicy Rzeczypospolitej
Granatowe litery PR i podwójny krzyż jagielloński na czerwonym tle - takie logo Prawicy Rzeczypospolitej zaprezentował jej lider, Marek Jurek, podczas konferencji prasowej w Radomiu. Według niego, logo PR ma nawiązywać do Złotego Wieku w historii Polski.
Podczas konferencji Jurek przypomniał także o zgłoszonym w Sejmie przez jego koło projekcie nowelizacji Kodeksu pracy, który zakłada wydłużenie urlopów macierzyńskich o sześć tygodni, do pół roku przy pierwszym dziecku.
Prawica Rzeczypospolitej proponuje, żeby w przypadku urodzenia drugiego dziecka urlop macierzyński wynosiłby 9 miesięcy (obecnie 20 tygodni po urodzeniu każdego kolejnego dziecka), a po urodzeniu 3 dziecka i następnych - rok.
W praktyce oznacza to, że kobieta, która pracuje prawie 40 lat, mogłaby poświęcić rok i trzy miesiące opiece nad dwójką dzieci - uważa Jurek.
PR jest także gotowa poprzeć etapowe wydłużanie urlopu macierzyńskiego, jeśli taka będzie propozycja rządu. Według szacunków, wydłużenie urlopów macierzyńskich miałoby kosztować budżet 1 mld 400 mln zł.
Jurek poinformował też, że pełnomocnikiem Prawicy Rzeczypospolitej na południowe Mazowsze będzie posłanka Lucyna Wiśniewska.