Jest popyt na polskie smartfony
Producent popularnych krajowych komórek myPhone liczy, że w 2015 r. utrzyma przychody. ?W tym rosły o 100 proc.
Wrocławska firma TelForceOne, producent telefonów myPhone (Cube, Luna), dzięki szerszej dystrybucji urządzeń i popularności marki w 2014 r. mocno poprawiała wyniki sprzedaży i wypracowywane zyski.
- Kończący się rok był bardzo dobry. Owocowała decyzja o dużym nacisku na zdobycie nowych kanałów dystrybucji - mówi „Rzeczpospolitej" wiceprezes TelForceOne Wiesław Żywicki. Ważną zmianą dla firmy było wprowadzenie jej aparatów do oferty telefonów subsydiowanych w sieci komórkowej Play. Żywicki nie ujawnia jednak, za jaką część sprzedaży odpowiada telekom.
- W najbliższym roku będziemy nastawieni na utrzymanie dotychczasowych przychodów (po trzech kwartałach br. wyniosły 197 mln zł, o blisko 100 proc. więcej niż rok temu - red.), ale chcielibyśmy podnieść marże handlowe, odpowiednio dobierając portfolio produktów - zapowiada wiceprezes.
- Spośród nowych produktów, których wprowadzenie TelForceOne planuje w przyszłym roku, najbardziej rozpoznawalna będzie nowa seria smartfonów pod własną marką myPhone. Aparaty będą wyposażone w nowy moduł transmisyjny LTE. Wprowadzimy również tablety z modułem transmisyjnym LTE - informuje menedżer. Według niego w 2014 r. udział smartfonów marki myPhone w całym rynku przekroczył 2 proc., a w segmencie open market według szacunków własnych 10-12 proc.
Badanie ARC Rynek i Opinia wskazuje, że wśród lokalnych marek smartfonów myPhone zajmuje pierwsze miejsce pod względem znajomości wspomaganej. Dystansuje pod tym względem inne krajowe brandy. Respondenci mają jednak kłopot, aby z pamięci wymienić krajowe marki smartfonów. MyPhone (to najlepszy wynik) wskazało 3 proc. osób planujących zmianę aparatu.