Jedna trzecia Polaków rezygnuje z relaksu na rzecz pracy Czas na celebrację czasu dla siebie – należy nam się!
Współczesny świat narzuca nam szybkie tempo życia oraz mnóstwo obowiązków. Niestety aż 55% z nas nie jest w stanie postawić wyraźnych granic między czasem dla siebie, a zadaniami domowymi lub zawodowymi, co prowadzi do napięcia czy przeciążenia. Dlatego tak ważne są chwile relaksu i oddechu od codzienności – spędzone zarówno z przyjaciółmi, jak i we własnym towarzystwie. Naprzeciw tym potrzebom wyszła marka Kinley, która zachęca Polaków do częstszego "me time".
Z punktu widzenia psychologii zdrowia dbanie o dobrostan psychofizyczny oznacza zachowanie odpowiednich proporcji między różnymi aktywnościami wykonywanymi w ciągu dnia, tymi związanymi z pracą zawodową, zadaniami realizowanymi w ramach naszego życia prywatnego, ale także "ładowaniem baterii", czyli odpoczywaniem – przekonuje dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholożka, trenerka biznesu, specjalistka w obszarze emocji i motywacji oraz zdrowego stylu życia.
Według badania SW Reseach "Me-Time, czas wolny Polaków" (2023), przeprowadzonego na zlecenie marki Kinley aż 79% Polaków deklaruje, że regularny czas dla siebie jest dla nich bardzo ważny. Ponad połowa (56%) woli się relaksować częściej, choćby to trwało krótko. W dni pracujące zazwyczaj znajdujemy chwile dla siebie wieczorami, zaś weekendy popołudniu (33%) lub na koniec dnia (32%). Spędzamy czas aktywnie, raczej w towarzystwie bliskich i przyjaciół niż w pojedynkę.
Z psychologicznego punktu widzenia wynik ten można interpretować jako bardzo pozytywny trend. Zdarza się, że ludzie funkcjonują na zasadzie "wszystko albo nic" i czekają na czasy, kiedy wszystko będzie ułożone zgodnie z ich idealistycznymi oczekiwaniami. Żyjąc szybko poświęcają każdą minutę na produktywne działanie czy nadrabianie zaległości. Życie idealne wyobrażają sobie jako pasmo przyjemnych, nie wymagających wysiłku zdarzeń pełnych pozytywnych emocji. Tymczasem życie to naprzemienne cykle wysiłku i odpoczynku. Dlatego cieszy wynik badania "Me-time, czas wolny Polaków" wskazujący, że ponad połowa z nas stara się na bieżąco organizować czas dla siebie, poszukując kompromisu między wymaganiami zawodowymi i rodzinnymi a odpoczynkiem – dodaje psycholożka.
Jak spędzamy wolny czas? Najczęściej przeglądając Internet (45%), oglądając telewizję i filmy (43%) czy spacerując i czytając (odpowiednio 36 i 35 procent badanych). Najczęściej rezygnujemy z chwil relaksu na rzecz spraw rodzinnych (42%) i zawodowych (32%).
Każdy z nas potrzebuje chwili wytchnienia i bycia tu i teraz. Czas dla siebie w dzisiejszym świecie jest szczególnie ważny – możemy wówczas naładować baterie, sprawić sobie drobną przyjemność czy po prostu celebrować wspólne chwile z przyjaciółmi. I tu właśnie pojawia się Kinley, którego ambicją jest przypominanie nam, jak ważne jest znalezienie czasu dla siebie w codziennym zabieganiu. W naszej nowej kampanii podkreślamy, że każdemu z nas należy się chwila relaksu – informuje Izabela Gorczyca-Tronina, brand manager w Coca-Cola Polska.
Obserwując potrzeby młodych dorosłych, którzy szukają wyrazistych smaków i unikatowych połączeń podczas spędzania czasu wolnego, marka postanowiła odświeżyć swój wizerunek i portfolio. Nowy wachlarz produktów bazuje na naturalnych, owocowych i botanicznych nutach smakowych. Uważni konsumenci wyczują w nich trawę cytrynową, lawendę, kardamon, jaśmin czy rozmaryn. Premierą w portfolio jest Kinley Elderflower Tonic Zero o smaku czarnego bzu, z dodatkiem cytrusów, dostępny w wersji bez kalorii.
Poza tym na rynku dostępne są odświeżone wersje klasycznych toników: Kinley Tonic Water z nutami cytryny, limonki i trawy cytrynowej, Kinley Premiere Tonic Zero z nutami Yuzu i kardamonu oraz równie idealne do miksologii napoje: Kinley Pink Aromatic Berry o doskonale owocowym aromacie, odświeżający wariant Kinley Lime&Mint z miętą i limonką czy Kinley Bitter Lemon z kwiatową nutą lawendy.
Nowy charakter Kinley idealnie wpisuje się w "me time". Zmieniony design jest minimalistyczny, a jednocześnie poprzez akwarelowy wzór i harmonijną kolorystkę podkreśla to, co czeka na konsumentów po otwarciu napoju. Każdy smak ma swój indywidualny kolor opakowania, co pozwala na intuicyjne wybieranie tego ulubionego, a warianty zero oznaczone są czarnym, eleganckim paskiem. Odświeżone, podwójne logo "K" również zostało dopracowane i uwspółcześnione – prezentując ozdobny, a jednocześnie nowoczesny wygląd.
Należy Ci się!
Zmiana wizerunku marki wzmocniona jest nową kampanią pod hasłem "Należy Ci się". W upowszechnieniu tej idei pomagają ambasadorzy marki, którzy na bazie nowych produktów stworzyli przepisy na moktajle – idealne zarówno dla barmanów, jak i entuzjastów domowych mikserów, które urozmaicą "me time".
W ramach polskiej odsłony komunikacji do grona ambasadorów dołączyli influencerzy: Gabi Drzewiecka, Andrzej Wrona i Radek Kotarski, którzy wspólnie z marką zachęcają do celebracji relaksujących chwil dla siebie.
WP Wiadomości na: