Jak ludzie biznesu z różnych regionów Polski postrzegają Warszawę?
Jak ludzie biznesu z różnych regionów Polski postrzegają Warszawę? Jedni widzą w niej potencjał utożsamiając ze Stadionem Narodowym i Wisłą, inni oceniają jedynie przez pryzmat zabytków i atrakcji turystycznych - takich jak Łazienki lub Pałac Kultury i Nauki. Jaką przyszłość według przedsiębiorców ma stolica, sprawdzała magistrantka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Z czym kojarzy ci się Warszawa? Jak widzisz jej przyszłość? Jakie emocje wywołuje? Takie pytania zadała Małgorzata Florczak osobom zajmującym kierownicze stanowiska lub prowadzącym własną firmęfirmę. Sprawdzała, jakie są różnice w postrzeganiu Warszawy w dwóch grupach aktywnych zawodowo przedsiębiorców: stale mieszkających i pracujących w Warszawie oraz żyjących i działających w innych miastach Polski takich jak: Szczecin, Koszalin, Wrocław, Łódź i Bielsko-Biała.
Wyniki badań pokazują, że biznesmeni z Warszawy lepiej oceniają stolicę, niż prowadzący firmy z innych miast. - Przebadani przeze mnie biznesmeni uważają to miasto za bardziej atrakcyjne, określając je jako szczere i ekscytujące. Przyszłość miasta widzą w nowoczesności, której symbolem dla warszawskich przedsiębiorców jest Stadion Narodowy i zmieniająca się przestrzeń nad Wisłą - mówi autorka badania.
Warszawa kojarzona raczej z historią i zabytkami, z submarkami takimi jak Łazienki Królewskie i Pałac Kultury, wskazywanymi jako symbole miasta - tak stolicę postrzegają osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach spoza Warszawy.
Co ciekawe, w obu badanych grupach w wizjach przyszłości Warszawy najdalej uplasował się sejm i senat. Może dlatego, że instytucje te generują najwięcej skojarzeń negatywnych? Inna rzecz, że parlament RP ma najmniej skojarzeń wspólnych z samym miastem, a więcej z całą Polską.