iTunes zasubskrybowane!
Zupełnie nowy system opłat za multimedia testuje sklep internetowy iTunes.
W swoim internetowym sklepie Apple wypróbowuje opłaty subskrybcyjne za muzykę i filmy. To pierwszy krok w stronę tego modelu opłat. Pierwsza usługa, nazwana Multi-Pass umożliwi kupowanie programów telewizyjnych na odtwarzacze multimedialne Apple. Zawartość oferuje w sklepie sieć Comedy Network, której właścicielem jest Viacom.
Użytkownicy mają teraz do wyboru dwie opcje: albo kupują kolejne odcinki za niecałe 2 dol. każdy lub kilkanaście za 10 dolarów.
Dotychczas firma opierała się wprowadzeniu opłat subskrypcyjnych. Ten model stosowały zaś sklpey Napster i Rhapsody (właścicielem którego jest Real Networks). Do tej pory zakup jednej piosenki kosztował 99 centów, zaś jednego nagrania wideo - 1,99 dol.
Reuters przypomina, że od czasu uruchomienia usługi wideo, Apple udało się sprzedać ponad 8 mln nagrań wideo. W iTunes nagrania te dostępne są od końca zeszłego roku.