"Internetowa brygada" w brytyjskiej armii. Dywersja na Facebooku i Twitterze
Brytyjska armia powołuje nową jednostkę przeznaczoną do operacji psychologicznych w konfliktach ery informatycznej. Brytyjczycy mają długą tradycję niekonwencjonalnych operacji i oddziałów specjalnych - począwszy od utworzonego z inicjatywy Churchilla wydziału SOE, wspomagającego ruchy oporu w Europie podczas II Wojny, po istniejący do dziś pułk komandosów SAS.
Nowa jednostka powstanie na bazie istniejącej już od 1998 roku 15. Grupy Operacji Psychologicznych. Prowadziła ona w Afganistanie lokalne radiostacje dla ludności, publikowała plakaty i ulotki informacyjne.
Brygada będzie prowadzić dywersję i propagandę w internecie: na Twitterze, YouTube, Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Będzie też współdziałać z lotnictwem i marynarką wojenną oraz z armiami sojuszniczymi.
Jednostka czerpie z etosu 77 brygady piechoty Armii Indyjskiej, tak zwanych Chindithów. Od 1942 roku specjalizowała się ona w działaniach partyzanckich i dywersji na tyłach armii japońskiej w Birmie. Odznaka nowej 77 brygady przedstawia Chintha - mitycznego lwa strzegącego każdej buddyjskiej świątyni w Birmie.