Internauci przeznaczają większość czasu na treści
Użytkownicy Internetu przeznaczają blisko połowę swojego czasu
online na przeglądanie różnego rodzaju treści - wynika z badania
przeprowadzonego przez Nielsen/Net Ratings na zlecenie Online
Publishers Association (OPA).
Opracowywany przez OPA wskaźnik o nazwie 'Internet Activity Index' bada czas przeznaczany przez internautów na e-commerce, komunikację, treści oraz wyszukiwanie.
OPA definiuje treści jako strony internetowe i aplikacje, które są zaprojektowane głównie do dostarczania informacji i rozrywki. Jako przykład wskazano tu na serwisy typu CNN.com, ESPN.com, Windows Media Player i MapQuest.
W 2003 roku internauci najwięcej czasu online przeznaczali kolejno na: komunikację (46 procent), treści (34 procent), e-commerce (16 procent) i wyszukiwanie (3 procent). Po czterech latach nastąpiła znacząca zmiana: najpopularniejsze dla użytkowników stały się treści (47 procent przeznaczanego czasu), wyprzedzając komunikację (33 procent), e-commerce (15 procent) i wyszukiwanie (5 procent).
OPA jako główną przyczynę zmiany preferencji internautów w kierunku różnego rodzaju treści wskazuje m.in. na rosnącą popularność serwisów społecznościowych i wideo online, czy też czytanie przez użytkowników newsów w Internecie zamiast w gazetach.